لیست قیمت زانتیا کارکرده / زانتیا بدون رنگ چند؟ + جدول اردیبهشت ۱۴۰۴

 لیست قیمت زانتیا کارکرده / زانتیا بدون رنگ چند؟ + جدول اردیبهشت ۱۴۰۴

 لیست قیمت زانتیا کارکرده را در این گزارش بخوانید.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس آگهی های منتشر شده از فروش زانتیا کارکرده در سایت های آگهی، سیتروئن زانتیا مدل ۱۳۸۸ بدون رنگ با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۶۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود و سیتروئن زانتیا مدل ۱۳۸۲ با یک لکه رنگ و ۱۷۸,۷۰۰ کیلومتر کارکرد به قیمت ۵۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

اما درمیان آگهی های زانتیا کارکرده، سیتروئن زانتیا مدل ۱۳۸۴ کامل رنگ با ۳۷۵ هزار کیلومتر کارکرد به چشم می خورد که قیمت آن حدود ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین شخصی سیتروئن زانتیا مدل ۱۳۸۸ با چند لکه رنگ و ۱۵۶ هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت ۴۹۰ میلیون تومان آگهی کرده است. جدول زیر را جهت استعلام قیمت زانتیا کارکرده در اردیبهشت ۱۴۰۴ بخوانید.

قیمت زانتیا کارکرده - اردیبهشت ۱۴۰۴

برند مدل (سال) رنگ/وضعیت بدنه کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
سیتروئن زانتیا ۱۳۸۸ سفید/بدون رنگ ۱۸۰,۰۰۰ ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن زانتیا ۱۳۸۲ نقره ای/یک لکه رنگ ۱۷۸,۷۰۰ ۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن زانتیا ۱۳۸۴ نوک مدادی/دو لکه رنگ ۲۰۶,۰۰۰ ۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن زانتیا ۱۳۸۴ نقره ای/دو لکه رنگ ۶۴,۰۰۰ ۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن زانتیا ۱۳۸۴ زیتونی/کامل رنگ ۳۷۵,۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن زانتیا ۱۳۸۸ سفید/چند لکه رنگ ۱۵۶,۰۰۰ ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی و سواری زانتیا با دناپلاس

در بخش فنی نیز شباهت زانتیا و دنا پلاس کم نیست؛ هر دو خودرو از موتورهای ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که نیروی آن با استفاده از گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. دنا پلاس از موتور EF۷ معروف ایران خودرو بهره‌مند است. این موتور ۱.۷ لیتری که به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هم مجهز است می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

سیتروئن زانتیا از موتوری بزرگتر با حجم دو لیتر استفاده می‌کند که ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته موتور بزرگتر سیتروئن زانتیا اشتیاق بیشتری هم به مصرف بنزین دارد چون در هر صد کیلومتر ۱۰.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. دنا در مقابل مصرف سوخت ترکیبی تنها ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

با قرار گرفتن پشت فرمان زانتیا در محیطی قدیمی خود را خواهید یافت که از نظر ارگونومی نیز حرف خاصی برای گفتن ندارد. موتور نسبتا با صدای بالا روشن می‌شود. جا رفتن دنده‌ها در مقایسه با برخی خودروهای امروزی بازار بهتر است و حرکت را آغاز می‌کنیم. در همان ابتدا شتاب بالای خودرو کاملا توجه را جلب می‌کند، به‌طوری‌که در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه می‌توان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید. قدرت و کشش موتور به حدی بالا است که در دنده یک هرزگردی زیادی هم مشاهده می‌شود. زانتیا کهنه‌کار همین امروز می‌تواند خیلی از خودروهای صفر و حتی توربو بازار را به راحتی به چالش بکشد. در کنار این عملکرد خوب در خط مستقیم، نرمی سواری نیز از دیگر نکات بارز سواری زانتیا است. الحق والانصاف کیفیت سواری سیتروئن زانتیا یک سر و گردن از خودروهای هم رده خود بالاتر است و بابت آن باید از سیستم تعلیق هیدورپنوماتیکی تشکر کرد.

برچسب
 

 منبع خبر