اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو شاهین / با معامله این مدل بیش از ۴۰۰ میلیون سود کنید + جدول اردیبهشت ۱۴۰۴

 اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو شاهین / با معامله این مدل بیش از ۴۰۰ میلیون سود کنید + جدول اردیبهشت ۱۴۰۴

 در این مقاله به بررسی اختلاف قیمت کارخانه و بازار شاهین می‌پردازیم.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت کارخانه و بازار آزاد شاهین در اردیبهشت ۱۴۰۴ شاهین جی ال صفر در بازار آزاد حوالی ۸۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد اما قیمت این خودرو در کارخانه ۵۷۳ میلیون تومان می‌باشد که نشان دهنده اختلاف حدودا ۲۷۱ میلیونی در قیمت کارخانه و بازار آزاد این مدل شاهین است.

همچنین قیمت شاهین جی اتومات صفر در بازار آزاد و کارخانه حوالی ۲۲۳ میلیون تومان اختلاف دارد بدین ترتیب قیمت شاهین جی اتومات در بازار آزاد ۹۵۰ میلیون و در کارخانه حدود ۷۲۷ میلیون تومان است. همچنین شاهین اتومات پلاس AT۶ صفر در بازار آزاد ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود در حالی که قیمت کارخانه این خودرو نزدیک به ۸۵۷ میلیون تومان است که نشان دهنده اختلاف قیمت حدودا ۴۰۵ میلیونی این خودرو در کارخانه و بازار آزاد است بدین ترتیب با معامله شاهین اتوماتیک پلاس AT۶ بیش از ۴۰۰ میلیون سود خواهید کرد. جهت اطلاع از قیمت کارخانه بازار آزاد شاهین در اردیبهشت ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.

قیمت کارخانه و بازار آزاد شاهین - اردیبهشت ۱۴۰۴

برند قیمت بازار آزاد(تومان) قیمت کارخانه(تومان) اختلاف قیمت(تومان)
شاهین GL ۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷۳,۱۲۰,۰۰۰ ۲۷۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G (سانروف دار) ۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۹۱,۶۸۰,۰۰۰ ۳۳۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G اتوماتیک ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲۷,۲۰۳,۰۰۰ ۲۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس AT۶ ۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵۷,۸۰۰,۰۰۰ ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰

آشنایی با طراحی شاهین اتوماتیک پلاس

شاهین اتوماتیک پلاس در نگاه اول طراحی ظاهری جدیدتر خود را به رخ رقبای داخلی مثل تارا ایران خودرو و دیگر محصولات سایپا می‌کشد. با این حال نمی‌توان تمام این زیبایی و جذابیت ظاهری خودرو شاهین در قیاس با خودروهای تولید داخل را تماما به پای شرکت سایپا و تیم طراحی این خودرو نوشت، به دلیل اینکه سایپا شاهین شباهت بسیار زیادی به ولکس C۳۰ دارد.طراحی خوشایند این خودرو به ویژه شمایل اسپرت چراغ‌های جلو، طرح سه‌بعدی و دلپسند سپر به همراه حالت ساده و خوشایند جلوپنجره، چهره‌ای زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی برای خودرو شاهین به ارمغان آورده‌ است.

برخی حجم‌ پردازی‌های معقول و منطقی در بخش جانبی و روی درپوش موتور سبب شده تا نمایی خوش‌تراش و نسبتا عضلانی را در بدنه این سدان کوچک ایرانی شاهد باشیم. فرم نسبتا زیبای چراغ‌های دوتکه عقب، به‌جز بخش کوچکی از آن که به نظر می‌رسد، به اجبار روی در صندوق جانمایی شده، شمایلی جذاب و عامه‌پسند را به کمک طراحی خوشایند سپر و درب صندوق برای این بخش از سایپا شاهین در پی داشته است.با این حال به نظر می‌رسد بخش کوچک چراغ‌های عقب که با فرم هندسی نامتناسب و ساده روی درب صندوق ضمیمه شده، تاثیری نامطلوب در هماهنگی بصری اجزای این قسمت از خود بر جای گذاشته باشد.

برچسب
 

 منبع خبر