غفلت از نظام تربیتی خانواده یکی از بزرگترین غفلت ها است

 غفلت از نظام تربیتی خانواده یکی از بزرگترین غفلت ها است

 برنا - گروه اجتماعی؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مشکلات در تربیت، تعارض میان نظام تربیتی خانواده و نظام تربیتی مدرسه است. غفلت از نظام تربیتی خانواده یکی از بزرگترین غفلت‌های نظام تعلیم و تربیت بوده است.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش امرز دوشنبه، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه انجمن اولیا و مربیان استان ها که به صورت حضوری و برخط در سالن جلسات آن وزارتخانه برگزار شد با بیان این که کارگروه مشترک میان ستاد اقامه نمازه، اداره کل قرآن و عترت معاونت پرورشی و انجمن اولیا و مربیان با هدف توانمندسازی والدین دانش آموزان در ترغیب فرزندان به نماز تصریح کرد: بارها توصیه کردم توجه به امر نماز را باید از خودمان شروع کنیم تا پس از آن به مدرسه برسد.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تأکید بر فعالیت بیشترو عملیاتی در این حوزه بیان کرد: زمانی موفق خواهیم بود که نقشه راه دقیق و روشنی برای هدف مورد نظر ترسیم کنیم. در شورای عالی نماز سه استراتژی در نماز تدوین شده است که شامل اقامه نماز در مدارس، اقامه نماز به وقت و به صورت جماعت و معرفت افزایی در حوزه نماز بوده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه پرورشی حوزه جبرپذیر نیست، تصریح کرد: ذات تربیت آگاهانه و مختارانه است. ازاین رو با بیان فلسفه نماز و تبین آن در این مسیر موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

کاظمی با اشاره به این‌که اصلی‌ترین شخصیت دانش آموز در خانواده شکل می‌گیرد، گفت: اولیا نقش اول را شکل پذیری شخصیتی فرزندان دارند ازاین رو سرمایه گذاری روی خانواده ارزشمند است و باید با جدیت تمام ساختار انجمن اولیا و مربیان در حوزه اجرا قدرتمند شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که که بدون ظرفیت والدین نمی‌توانیم در تربیت گام موثری برداریم، گفت: اولین شرط تربیت مخاطب شناسی است و والدین بهترین و بالاترین میزان شناخت را از فرزندان دارند.

وی با اشاره به این که در حوزه نماز باید در دو حوزه متمرکز شویم، گفت: یکی از مشکلات در تربیت، تعارض میان نظام تربیتی خانواده و نظام تربیتی مدرسه است. غفلت از نظام تربیتی خانواده یکی از بزرگترین غفلت‌های نظام تعلیم و تربیت بوده است. لذا باید بر توانمندسازی اولیا و مهارت افزایی آن ها در دعوت فرزندان به نماز و افزایش معرفت نسبت به نماز متمرکز شویم .

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که اجرای برنامه ها درمیدان مدرسه سرعت گیرد، گفت: باید بر معرفت افزایی و تبیین فلسفه نماز برای دانش آموزان و به خصوص آموزش والدین و توانمندسازی آن ها اقدامات موثر و اثربخشی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب
 

 منبع خبر