بنیاد رودکی با نظرسنجی از مخاطبان کیفیت ارکسترها را ارتقا می‌دهد

 بنیاد رودکی با نظرسنجی از مخاطبان کیفیت ارکسترها را ارتقا می‌دهد

 برنا_ گروه فرهنگ و هنر: بنیاد رودکی جزئیات نظرسنجی‌های صورت گرفته از مخاطبان ارکستر‌ها در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگ‌و هنر برنا؛ بنیاد رودکی در اقدامی مستمر و در راستای افزایش سطح کیفی اجرا‌های ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران و همچنین افزایش رضایت‌مندی مخاطبان، از نیمه دوم امسال از مخاطبان این اجرا‌ها نظرسنجی به عمل آورد.

از میان رویدادها، در مجموع ۷ عنوان از برنامه‌های ارکستر موسیقی ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۳، مورد نظر سنجی قرار گرفت که از این تعداد، ۴ عنوان – "پایکوبی"، "برچهره لبخند"، "شعله دارم بر زبان" و "به استقبال بهار" – از اجرا‌های ارکستر موسیقی ملی ایران و ۳ عنوان – "تهران جشن بیکران"، "سرزمین‌های سپید" و "مارش ایرانی" – از اجرا‌های ارکستر سمفونیک تهران بوده‌اند.

در این نظرسنجی‌ها مخاطبان اجرا‌ها را از منظر کیفیت اجرا، کیفیت قطعات انتخابی، تبلیغات پیش از اجرا، نحوه خدمات‌رسانی، راهنمایان، کیفیت نور و صدا و انتظامات بررسی کردند.

تعداد کل افراد شرکت کننده در این نظرسنجی‌ها ۳۳۰ نفر بوده که از این میان ۱۹۷ نفر در نظرسنجی ارکستر سمفونیک تهران و ۱۳۳ نفر نفر در نظرسنجی ارکستر موسیقی ملی ایران شرکت نموده‌اند.

افزایش تعداد برنامه‌های ارکسترها، درخواست برای افزایش تنوع در اجرای قطعات و همچنین توجه بیشتر به موسیقی اقوام مختلف در اجرا‌های ارکستر موسیقی ملی ایران و همچنین فراهم آوردن امکان فروش فایل تصویری کنسرت‌ها به صورت آنلاین از جمله پیشنهادات مخاطبان بود.

از سوی دیگر تاکید بر زودتر باز شدن در‌های ورودی نسبت به زمان اجرا، افزایش اطلاع‌رسانی پیش از برگزاری برنامه‌ها از طریق پیامک، بهبود کیفیت صدابرداری سالن، نمایش فعالیت‌های رهبر و نوازندگان هنگام اجرا از طریق نمایشگر سالن در زمان اجرا، برنامه‌ریزی برای افزایش سطح سلیقه موسیقیایی مخاطبان اجراها، نظارت بر رفت و آمد و تردد‌های عکاسان و انتظامات و... جهت جلوگیری از آلودگی صوتی و بی‌نظمی، که باعث عدم تمرکز مخاطبان در هنگام اجرا می‌شود، افزایش ظرفیت پارک ماشین، از جمله مواردی بود که کاربران برای افزایش رضایت‌مندی از اجرا‌های آینده ارکستر مطرح کرده بودند.

بنیاد رودکی با استفاده از نظرات مخاطبان، برای برنامه‌ریزی و اجرای رویداد‌های هنری مربوط به ارکستر‌ها در آینده، تصمیمات بهتری در رابطه با محتوا، کلیات اجرا، زمان و سایر موارد اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 منبع خبر

جدیدترین ویدئوها

بیشتر ببینید