وظیفه کارفرما در صورت قطع رابطه استخدامی تبعه خارجی مجاز چیست؟

وظیفه کارفرما در صورت قطع رابطه استخدامی تبعه خارجی مجاز چیست؟

 معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اعلام کرد: کارفرما مکلف است در صورت قطع رابطه استخدامی تبعه خارجی مجاز، مراتب را در ۱۵ روز به اداره کار اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیامک به شهروندان اعلام کرد: طبق آئین نامه اجرایی ماده (۱۲۹) قانون کار جمهوری اسلامی ایران، در مواردی که رابطه استخدامی تبعه خارجی با کارفرما قطع می‌شود، کارفرما مکلف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز مراتب را جهت ابطال و ضبط پروانه کار تبعه خارجی به واحدهای ذیربط وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کند.

همچنین لازم به ذکر است، با متخلفین در این زمینه طبق ماده (۱۸۱) قانون کار رفتار خواهد شد.

 

 منبع خبر