سطح رضایت از موبایل در بین آمریکایی‌ها به کمترین حد در ۱۰ سال اخیر رسید

سطح رضایت از موبایل در بین آمریکایی‌ها به کمترین حد در ۱۰ سال اخیر رسید
 سطح رضایت از موبایل در بین آمریکایی‌ها به کمترین حد در ۱۰ سال اخیر رسید

گوشی‌های هوشمند شاید روزبه‌روز قدرتمندتر و از قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری برخوردار شوند، اما کاربران آمریکایی چندان تحت تأثیر این هیاهو قرار نگرفته‌اند؛ دست‌کم نه زمانی که صحبت از رضایت‌مندی کلی از دستگاه به میان می‌آید.

مطالعه‌ی سالانه‌ای که بر اساس نزدیک به ۲۷,۵۰۰ نظرسنجی از مصرف‌کنندگان تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند و فروردین) گردآوری شده، نشان می‌دهد که تمرکز فزاینده بر هوش مصنوعی نتوانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

پاسخ‌دهندگان ویژگی‌های بنیادی‌اس همچون عمر باتری، کیفیت مکالمه و طراحی را مهم‌تر از قابلیت‌های جدید و پرزرق‌وبرق ارزیابی کردند. فورست مورگسون از ACSI در بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: «برندها همچنان برای افزودن قابلیت‌های تازه با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما مشتریان کماکان گوشی‌های هوشمند را بر اساس مؤلفه‌های اساسی مورد قضاوت قرار می‌دهند.»

با وجود کاهش سراسری در سطح رضایت کاربران، اپل و سامسونگ همچنان پیشتاز بوده‌اند؛ هر یک با تنها یک امتیاز کاهش، به امتیاز ۸۱ دست یافتند؛ دستاوردی که به آن‌ها کمک کرد تا فاصله‌ی خود را با رقبایی نظیر گوگل و موتورولا که هر دو به امتیاز ۷۵ سقوط کردند، افزایش دهند. بیشترین افت رضایت‌مندی به برندهای کوچک‌تر تعلق داشت که با ۶ درصد کاهش، امتیاز ۶۸ را به خود اختصاص دادند.

مقاله‌های مرتبط
  • نرخ رضایت خریداران گوشی‌ سامسونگ هم‌سطح آیفون شد
  • بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [اردیبهشت ۱۴۰۴]

آمار جدید نمایانگر شکاف رو به گسترش میان دارندگان گوشی‌های مجهز به فناوری 5G و کاربران دستگاه‌های قدیمی‌تر است. رضایت‌مندی در میان استفاده‌کنندگان از موبایل‌های 5G در سطح ۸۰ باقی مانده، در حالی که کاربران گوشی‌های 4G یا نسل‌های پیشین، نارضایتی بیشتری ابراز داشته‌اند.

تماس و ارسال پیامک جزو بالاترین امتیازها در جنبه‌های استفاده از گوشی به‌شمار می‌رود و شارژدهی پایین گوشی‌ها بدترین بخش این تجربه ارزیابی شده است.

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها

از بین اخبار