به گزارش تجارت نیوز، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه جلسه ۳۲۸ صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه سرانجام اجرای این طرح چه شد؟ اظهار کرد: اجرای طرح HOV که برای مسیر مشخصی در بزرگراه همت پیشبینی شده، از موضوعاتی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته، اما هنوز به صورت رسمی به شورای شهر اعلام نشده که چه تصمیمی برای اجرای آن گرفته شده است، درباره تغییر مسیر آن هم هنوز چیزی اعلام نکردهاند.
وی ادامه داد: اساسا این موضوع از حیطه وظایف شورای شهر خارج است و بیشتر در حوزه اختیارات پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار دارد با این حال، انتظار میرود پیش از هرگونه اقدام عملیاتی، گزارشی از جزییات و نحوه اجرای طرح به کمیسیون حمل و نقل یا صحن علنی شورا ارائه شود.
رییس شورای شهر تهران درباره امکان هر گونه تغییر در اجرای طرح و مکان آن افزود: اجرای این طرح نیازمند بررسیهای کارشناسی دقیق و اطلاعرسانی شفاف به شهروندان است تا هم درک درستی از اهداف آن ایجاد شود و هم امکان مشارکت و همکاری مردم فراهم شود.
مشکل پاساژ علاءالدین، ازدحام و ناایمنی است
چمران درباره وضعیت پاساژهای پرتراکم شهر همچون علاءالدین هم گفت: مشکل اصلی این مرکز تجاری، کوچکی فضا و ازدحام بیش از حد در آن است، مغازههایی با ابعاد کوچک چند برابر ظرفیت واقعی تقسیم و واگذار شدهاند این تراکم جمعیت در صورت بروز حادثه میتواند خطرآفرین باشد.
وی تاکید کرد: امکان جابهجایی کامل پاساژ به مکان جدید نیازمند امکانات و سرمایهگذاری مالک است که تاکنون در این خصوص اقدامی انجام نشده است.
ردیف بودجه برای ساماندهی سگهای بلاصاحب
رییس شورای شهر تهران درباره وضعیت تاسف بار نگهداری سگها و وضعیت بد آنها در سطح شهر و فیلمهای منتشر شده در فضای مجازی افزود: ردیف بودجهای برای عقیمسازی و نگهداری این حیوانات در نظر گرفته شده اما میزان رسیدگی و اجرای صحیح آن بستگی به اولویتبندیها دارد.
وی با تاکید بر اینکه پیگیر این موضوع خواهیم بود، ادامه داد: برخی دلشان برای سگها بیش از حد میسوزد، اما وقتی انسانی دچار آسیب میشود، کمتر توجه نشان میدهند!
هوشمندسازی حمل و نقل در تهران
وی در پاسخ به پرسشی درباره روند هوشمندسازی حمل و نقل شهری هم گفت: این موضوع یکی از بحثهای مهم در تهران است، هوشمندسازی در مترو بطور دقیق اجرا میشود چرا که بدون آن امکان فعالیت مترو وجود ندارد البته در خطوط اتوبوسرانی نیز تابلوهای الکترونیکی نصب شده اما به دلیل پیچیدگیهای ترافیکی و کمبود ناوگان، هوشمندسازی بطور کامل قابل اجرا نیست.
چمران یادآور شد: یکی از کارکردهای هوشمندسازی این است که خطوط پرتردد شناسایی شده و اتوبوسها به شکل هوشمند بین این خطوط توزیع شوند با این حال، فشار بر سیستم حمل و نقل عمومی و کمبود اتوبوس موجب میشود که بهرهبرداری کامل از ظرفیت هوشمندسازی امکانپذیر نباشد.
دوربینها و سیستمهای مکانیابی؛ ابزار نظارت بر ناوگان
وی درباره نظارت بر حمل و نقل عمومی نیز افزود: دوربینها همچنان کار خود را انجام میدهند علاوه بر آن، وسایلی برای مکانیابی و پایش موقعیت و تعداد مسافران اتوبوسها نیز در نظر گرفته شده که در حال استفاده هستند.
منبع: ایرنا