به گزارش تجارت نیوز، عصر امروز گروه مالی کاریزما در همکاری با ترب، از کارکرد تازهای رونمایی کرد که خرید طلا از اپلیکیشنها را به بیمه سلامت گره زده است. به گفته مدیرعامل بیمه زندگی کاریزما، خرید طلا از این مسیر، کارمزد یک درصدی برای برداشت وجه دارد و خریدار طلا در قبال این معامله، بیمه زندگی نیز دریافت میکند.
علی تیموری شندی، مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما در نشست خبری مشترک با مدیران ترب گفت: هدف کاریزما، به وجود آوردن فضای متفاوت برای پلتفرمهای سرمایهگذاری است و برای سال آینده نیز سرویسهای تلفیقی گستردهای را در برنامه داریم.
او افزود: فرق ما با سکوهای فروش طلا این است که ما زیر نظر بیمه مرکزی هستیم و همه اطلاعات بر روی کدال منتشر میشود.
فروش طلا و بیمه خریداران زیر نظر بیمه مرکزی
به گفته تیموری، پلتفرمهای موجود طلای آبشده همان بازار سنتی هستند و افراد باید به این سکوها اعتماد کنند، اما صندوقها زیر نظر سازمان است و مرکز نگهداری آن نیز انبارهای زیر نظر بورس کالاست و سازمان صحت عملکرد مدیر صندوق را میسنجد و بازده سرمایهگذاری نیز مبتنی بر تلاشهای مدیر صندوق است. اما پلتفرمی که امروز از آن رونمایی شد، مبتنی بر نظارت بیمه مرکزیست.
او توضیح داد: در این حالت نیز نگهدارنده همان بورس کالاست و بیمه زندگی کاریزما صرفا خریدا گواهی طلاست و منطق بیمه زندگی را تغییر دادیم و ۴سال انحصار این موضوع در دست ماست.
مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما اظهار کرد: در این ساختار مسئول نظارت سازمان بورس است و سود مبتتی بر شاخص طلا را محقق میکند. تیموری اطمینان داد که خرید طلا از این طریق از چندین لایه نظارت میگذرد.
گسترش فعالیتهای ترب با استفاده از هوش مصنوعی
علی بابایی، مدیرعامل پلتفرم ترب نیز در این نشست با بیان اینکه امسال ترب 10 ساله شد، اظهار کرد: این شرکت 10 سال قبل در یکی از دفاتر شتاب دهنده دانشگاه شریف با هدف ایجاد یک موتور جستجوی خرید ایجاد شد. وی افزود: اکنون نزدیک 130 فروشگاه در ترب با استفاده ماهانه 25 میلیون مخاطب یکتا در آن فعالیت می کنند.
بابایی بیان کرد: سال گذشته سرویس ضمانت را در ترب رونمایی کردیم و اکنون همه شرکت های واقع در ترب نماد اعتماد الکترونیکی دارند، اما برای آنکه کاربران بتوانند با خیال راحت فروشنده های مطمئن را پیدا کنند اقدام به طراحی نشان ضمانت کردیم و الان بیش از 2 هزار مورد از فروشگاه های ما این نشان را دریافت کردند.
او افزود: ما با کمک هوش مصنوعی محصول ترب جو را در قالب بات اینستاگرامی طراحی کرده ایم. یکی از اولویت های ما ورود به بازار جهانی است. در حال حاضر نیز به بازار ترکیه ورود کرده ایم و محصولی مشابه ترب عرضه کرده ایم.
مدیرعامل ترب گفت: ما با اولویت خلق ارزش برای مشتری از طریق سرویس ترب گلد، یکی از نیازهای خریداران و فروشنده ها که بحث امکان خرید قسطی بود را پاسخ خواهیم داد. به این منظور با همکاری کاریزما به حوزه سرمایه گذاری طلا ورود کردیم.
صفرشدن هزینه بیمهنامهها
سجاد رامندی، مدیرعامل بیمه زندگی کاریزما نیز در نشست خبری عصر امروز گفت: یکی از مهمترین مزایای محصول ما این است که اگر بخواهیم به آییننامه بیمههای جدید زندگی مراجعه کنیم، میبینیم که در دنیا هم بیمهها بهعنوان بیمههای زندگی و مدیریت ثروت تغییر نام دادهاند.
به گفته او، بیمههای زندگی در کشور اجازه فعالیت یا سرمایهگذاری در دستههای مختلف دارایی از جمله بازار سهام، طلا، مسکن و… را دارند.
مدیرعامل بیمه زندگی کاریزما گفت: مجوزها از این بابت هم از قبل بود. در همین بستر مجوزهای سرمایهگذاری بیمه های زندگی را بر اساس انواع داراییها گرفتهایم و در حال اخذ هستیم.
به گفته مدیران کاریزما، مهمترین تفاوت این سرمایه گذاری با بیمههای قبلی، در دو گزینه انتخاب اختیاری پوششها توسط بیمه شده و صفر شدن هزینههای اداری و بیمه گری در این بیمه نامههاست که در بیمه نامههای قبلی بین 7 تا 10 درصد بود.
رامندی در این باره تاکید کرد: این باعث شده محصول هم بازده 100 درصدی نسبت به آنچه اعلام شده است داشته باشد و هم مشتریان بتوانند به انتخاب خود در کلاس دارایی خاصی سرمایهگذاری کنند.
او افزود: این فرآیند هم توسط سازمان بورس هم توسط بیمه مرکزی رصد و هم اطلاعات آن در کدال افشا میشود. در واقع، بیمه زندگی تحت نظارت بیمه مرکزی و سازمان بورس است و رابطه مشتری و فروشنده بهطور روزانه رصد میشود.
فروش طلا با مرجعیت شمش طلای بورس کالا
مدیرعامل بیمه زندگی کاریزما توضیح دادک شاخص ما برای تضمین این کلاس دارایی، شاخص شمش طلای 24 عیار بورس کالاست.
رامندی افزود: ما در این محصول، طلای آبشده نمیفروشیم بلکه بیمه زندگی با پشتوانه سرمایهگذاری طلا و مدیریت سرمایه با قرارداد مدیریت ثروت است. این قرارداد هم معاف از مالیات است.
او تاکید کرد: همچنین اصالت آن از طریق بیمه مرکزی قابل استناد است. در سایت ترب گلد و کاریزما هم قابلمشاهده است. بیمه های زندگی قوانین معافیت های خوبی دارند و این یکی از مزیت های ترب گلد است.
رامندی توضیح داد: هزینه های اداری و بیمه گری در این محصول صفر است و کارمزد خرید صفر و کارمزد از محل برداشت در زمان فروش یک درصد است.
آسانسازی خرید و فروش طلا
امیرحسین گرزین مدیرعامل ترب گلد نیز در این نشست گفت: هدف اصلی این اپلیکیشن سرمایه آسانسازی خرید و فروش طلاست که کف خرید ۱۰۰ هزار تومان را لحاظ کردیم.
او افزود: میتوان به راحتی در این اپلیکیشن، طلا را خرید و به آسانی فروخت و پول فرد در بازه زمانی ۲۴ ساعتی به حساب کابر واریز میشود. تجربه کاربری راحتی که ایجاد کردیم،با هدف دسترسی آسان سرمایهگذاران به آن بوده است.