پیشرفت پروژه شهید فهمیده مشهد با فناوری قطعه‌ای

 پیشرفت پروژه شهید فهمیده مشهد با فناوری قطعه‌ای
  نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل شورای شهر مشهد گفت:در پروژه تقاطع شهید فهمیده از الگوی سگمنتال (قطعه‌ای) استفاده می‌شود؛با استفاده از این روش، می‌توانیم در مدت زمان کوتاه‌تری پروژه را به اتمام برسانیم و از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،ایمان فرهمندی در جمع خبرنگاران اظهارداشت:مشهد به دلیل موقعیت خاص مذهبی و گردشگری، سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر و گردشگر است و این پروژه‌ها گامی بلند در جهت رفع معضل ترافیک شهری و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان مشهدی است.

وی افزود: متاسفانه، به دلیل وجود مسائل جدی در حوزه حاشیه‌نشینی و کمبود زیرساخت‌های مناسب، نیازمند توجه ویژه و سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این زمینه هستیم.

نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت:تقاطع‌های مختلف شهر به دلیل تغییرات ترافیکی سال‌های اخیر، افزایش حجم تردد خودروها و نیاز به بهبود دسترسی‌ها، نیازمند تجهیز، بهسازی و افزایش ظرفیت هستند. 

فرهمندی بیان کرد:این پروژه‌ها، علاوه بر تقاطع‌هایی هستند که پیش از این تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند، به مرور به مجموعه زیرساخت‌های حمل و نقلی شهر اضافه می‌شوند و نقش مهمی در تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:اصلی‌ترین گره ترافیکی بزرگراه‌های مشهد را مربوط به محدوده تقاطع شهید فهمیده است و این تقاطع به دلیل قرار گرفتن در مسیر یکی از شریان‌های اصلی شهر و اتصال چندین بزرگراه مهم، همواره با حجم بالای ترافیک روبرو بوده به همین دلیل، برای افزایش ظرفیت، روان‌سازی ترافیک و جداسازی جریان‌های ترافیکی، پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه تعریف و در دستور کار قرار گرفت.

نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد  گفت:در پروژه تقاطع شهید فهمیده از الگوی سگمنتال (قطعه‌ای) استفاده می‌شود. در این روش، قطعات و اجزای پل به صورت پیش‌ساخته در کارگاه دیگری تولید شده و سپس به محل پروژه منتقل و نصب می‌شوند. با استفاده از این روش، می‌توانیم در مدت زمان کوتاه‌تری پروژه را به اتمام برسانیم و از تحمیل هزینه‌های اضافی به شهروندان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/282

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها