تأکید بر هماهنگی بین‌بخشی برای ثبت دقیق وقایع حیاتی در شوشتر

تأکید بر هماهنگی بین‌بخشی برای ثبت دقیق وقایع حیاتی در شوشتر
  ساعدنیوز: در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شوشتر که با حضور سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی با اداره ثبت احوال برای ثبت دقیق، به‌موقع و جامع وقایع حیاتی تأکید شد.

به گزارش سرویس خبر با تو ساعدنیوز، عجلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان با حضور هاجر باقری سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری، با هدف بررسی وضعیت ثبت اطلاعات هویتی و ارائه گزارش عملکرد اداره ثبت احوال برگزار شد. باقری در این جلسه با تأکید بر نقش ثبت احوال در برنامه‌ریزی‌های کلان جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان اظهار کرد: آمار و اطلاعات دقیق، زیربنای تصمیم‌گیری‌های اجرایی و توسعه‌ای است و باید تلاش شود وقایع حیاتی مانند ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به‌صورت دقیق و در زمان مقرر ثبت شود.

وی افزود: همکاری منظم مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی با اداره ثبت احوال در ارسال گزارش‌ها و اطلاعات، یک ضرورت قانونی و اداری است و هرگونه خلل در این روند می‌تواند منجر به اختلال در نظام آماری و خدمات‌رسانی شود. در ادامه جلسه، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان شوشتر گزارشی از اقدامات انجام‌شده در دو سال اخیر ارائه کرد و با اشاره به رشد مراجعات مردمی برای خدماتی مانند صدور کارت هوشمند ملی و تعویض شناسنامه، افزایش ظرفیت پاسخ‌گویی و تسهیل روند خدمت‌رسانی را در حوزه کاری خود ضروری خواند.

برای بررسی اخبار استان‌ها در خوشه خبر کلیک کنید

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها