چگونه یک شعار تبلیغاتی مناسب خلق کنیم

شعار تبلیغاتی می تواند شامل موارد گوناگون باشد، بعضی از افراد لوگو را نوعی شعار تبلیغاتی می دانند، در صورتی که شعار تبلیغاتی به صورت جمله است که به منظور جذب افراد استفاده می شود، اما در مفهوم کلی هم لوگو و هم شعار تبلیغاتی برای افزایش فروش و جذب مشتریان کاربرد دارند.
شعار تبلیغاتی باید خلاقانه نوشته شود، یعنی هر چقدر خلاقیت در آن بیشتر باشد، شانس ماندگاری آن در ذهن مخاطبان افزایش پیدا می کند و کسب و کار را به سمت موفقیت بهتر پیش می برد.
چطور یک شعار تبلیغاتی خلاق بنویسم؟
برای این که بتوانید یک شعار تبلیغاتی خلاق و متفاوت بنویسید باید یک سری موارد را در نظر بگیرید. کسب و کارهای موفق در واقع برند های متفاوتی هستند که توانسته اند شعارهای تبلیغاتی خلاقانه تولید کنند، شما دو برند موفق در یک زمینه کاری را نمی بینید که یک شعار تبلیغاتی یکسان را شبیه بهم داشته باشند. با توجه به راهکارهای زیر می توان یک شعار تبلیغاتی مناسب طراحی کرد که عبارتند از:
ساده و کوتاه بنویسید:
شعارهای تبلیغاتی در چند کلمه خلاصه می شوند و نهایتا یک جمله کوتاه هستند، به همین دلیل شما باید یک شعار تبلیغاتی بنویسید که سادگی و کوتاهی در آن رعایت شده باشد.
در کانال های تبلیغاتی شعارها در مدت زمان کمی پخش می شوند تا نظر افراد را به خودشان جلب کنند، به همین دلیل هر چقدر کوتاه تر و ساده تر بیان شوند، زود تر می توانند در ذهن مخاطب تاثیر بگذارند. پس شما اگر چندین جمله را طراحی کرده اید، بهتر است که آن ها را کوتاه کرده یا با هم دیگر ترکیب کنید.
با لوگو و نام شرکت هماهنگی داشته باشد:
به شعار های تبلیغاتی برند های بزرگ نگاه کنید، بیشتر آن ها نه تنها کوتاه و ساده بودن را حفظ کرده اند، بلکه هماهنگ با شرکت، برند تبلیغاتی و لوگو طراحی شده اند تا با هم دیگر هماهنگ باشند و بتوانند همه آن ها را به یک باره به مخاطب معرفی کنند. شعارها باید طوری نوشته شوند که اگر ممکن است نام برند در آن ها ذکر شده و یا این که در راستای آن نوشته شده باشند.
با رقبا متمایز باشد:
یکی از اشتباهاتی که بیشتر صاحبان کسب و کار انجام می دهند، این است که برای طراحی شعارهای تبلیغاتی و استفاده از آن ها در عرصه های مختلف به سراغ رقبا می روند و شبیه به آن ها عمل می کنند. در صورتی که بهترین موضوع در نوشتن شعار تبلیغاتی مناسب این است که تمایز با دیگران رعایت شود و یک جمله خاص و ترکیبی ایجاد گردد که بتواند مزایای برند شما را نسبت به دیگران معرفی کند.
تمرکز بر ویژگی های خاص:
هر شرکت یا مجموعه ای حتی اگر در زمینه های کاری مشابه هم عمل کند، یک سری ویژگی ها دارای که نسبت به دیگر مجموعه ها متمایز تر است. برای نوشتن شعار تبلیغاتی مناسب باید تاکید کنیم روی ویژگی هایی که در دیگر مجموعه ها کم تر وجود دارد یا اصلا نیست.
شما باید برای بررسی و نوشتن این شعارها، ابتدا نقاط برتر مجموعه خودتان را لیست بندی کنید و سپس با توجه به آن ها یک شعار تبلیغاتی تولید کنید.
صداقت را رعایت کنید:
صداقت از ویژگی های بسیار مهم است که باید در شعارهای خود پیاده سازی کنید. به عبارتی شما باید ویژگی هایی را بگید که به صورت واضح در کسب و کار شما وجود دارد تا افراد بتوانند صداقت و خدمات شما را درک کنند و از آن ها به خوبی بهره بگیرند. بنابراین در طراحی این شعار ها باید روی ویژگی ها و نقاط قوت کسب و کار خودتان تمرکز نمایید.
از طنز هم می توانید استفاده کنید:
شعارهای تبلیغاتی از بخش های مختلف تشکیل شده است، شما می توانید از طنز هم در طراحی و ایجاد شعارهای تبلیغاتی استفاده کنید، مردم امروزه علاقه زیادی به خنده و طنز دارند، آن ها علاقه مند هستند تا جملات شیرین و طنزآمیز را بشنوید و از این طریق جذب زمینه های مختلف می شوند.
طراحی شعار تبلیغاتی خلاق و مناسب:
با توجه به موارد گفته شده باید در نظر بگیرید که چطور می توانید شعارهای تبلیغاتی را جذاب و زیبا بنویسید، باید بهتان بگوییم که طراحی شعارهای تبلیغاتی نیاز به تخصص، مهارت و تجربه دارد و باید فردی این کار را انجام دهد که هم اصول طراحی شعارهای تبلیغاتی را بداند و همین که بتواند متناسب با کسب و کار خلاقیت کافی را در ایجاد شعارها پیاده سازی کند.
بیشتر بدانید: طراحی کمپین تبلیغاتی
بنابراین صاحبان برندها و کسب و کارهای مختلف بهتر است تا طراحی و ایجاد یک شعار تبلیغاتی مناسب و خلاق را به آژانس تبلیغاتی و افرادی که در این حوزه متخصص هستند بسپارند، ربیک یکی از مجموعه هایی است که تمامی خدمات طراحی و تولید شعارهای تبلیغاتی با کیفیت، خلاق و متفاوت را به شما ارائه می دهد.
این آژانس تبلیغاتی با توجه به زمینه کسب و کار و نیاز بازار تمامی خلاقیت های خود را در طراحی این شعارها پیاده سازی می کند.