به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تصویری دلهره آور از آزاده راه تهران شمال در نزدیکی روستای سنگان از توابع سولقان که نشان می دهد شکافی زیر پل شکل گرفته است و برای شهروندان ایجاد نگرانی کرده است. این موضوع را از مهندس ناظر این بخش از پروژه پیگیری کردیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

امیر سوری، مهندس ناظر و طراح پل شماره 6 آزادراه تهران شمال که چند سال روی این پروژه کار کرده است به رکنا می گوید: «این عکس از زیر آرماتورها و یک الی دو کیلومتر مانده به روستای سنگان گرفته شده است. این عکس خارج از محدوده آزادراه را نشان می دهد.»

سوری با اشاره به اینکه آنجا کاملا امن است و سنگی که در عکس دیده می شود از پل کاملا جداست و صرفا زاویه عکاسی این را به گونه ای نشان می دهد که بیننده فکر می کند خطرناک است، می افزاید: «این پل، پایه های بتنی دارد و سیستم شمع-ستون است و همچنین جنس بستر کاملا سنگی است. شمع های این پل به قطر 2.4 متر و در عمق 10 متر اجرا شده اند. این قطر فوق العاده زیاد است و کمتر جایی پیدا می شود که از این قطر برای پایه ها استفاده شود.»

وی با اشاره به اینکه این سنگ فقط برای جاده روستای سنگان خطرناک است و دهیاری باید برای آن چاره ای بیندیشد، می گوید: «زاویه دید دوربین به گونه ای است که مخاطب را نگران می کند و ریسکی برای خود پایه ها ایجاد نمی کند. تیم ژئوتکنیک، این موضوع را به دقت رصد و مانیتورینگ کرده است و حتی در برابر زلزله هم ایمن است. برای هر قسمت از این مسیر، مدارک و محاسباتی که انجام داده ایم موجود است.»

این مهندس در پایان می افزاید: «این پل بارگذاری دینامیتی شده است. روز ششم اسفند 1398 این مسیر افتتاح شد تا همان روز در حال بارگذاری پل های منطقه 1 بودیم. کامیون ها باسکول می شدند و در موقعیت قرار می گرفت و همه چیز قبل و بعد از ورود این ها بررسی می شد.»