فراری اعتراف کرد/ اشتباه بزرگ در حذف یک آپشن قدیمی

 فراری اعتراف کرد/ اشتباه بزرگ در حذف یک آپشن قدیمی
  وقتی صدای مشتریان بلند شود، حتی برندهای افسانه‌ای هم عقب‌نشینی می‌کنند؛ داستان تصمیم جنجالی فراری همین‌قدر غیرمنتظره است.

به نقل از زومیت، فراری با رونمایی از مدل آمالفی، ضمن معرفی موتور V۸ قدرتمندتر بدون فناوری هیبرید، تصمیم مهمی طراحی را هم اصلاح کرد؛ بازگشت به دکمه‌های فیزیکی روی فرمان. این تغییر پاسخی مستقیم به اعتراض‌های مشتریانی بود که از دکمه‌های لمسی ناراضی بودند.

به گفته‌ی مدیران فراری، از این پس تمام مدل‌های جدید این برند با کنترل‌های فیزیکی عرضه می‌شوند. حتی مدل‌های فعلی هم می‌توانند با تعویض بخش مرکزی فرمان، به نسخه‌ی جدید ارتقاء پیدا کنند و بدین‌منظور نیازی به ارسال خودرو به ایتالیا نیست.

فراری اعتراف کرد / اشتباه بزرگ در حذف یک آپشن قدیمی

به‌نوشته‌ی Motor۱، عقب‌نشینی فراری از دکمه‌های لمسی نتیجه‌ی بازخوردهای منفی از زمان عرضه‌ی SF۹۰ بود؛ جایی که این خودروساز قصد داشت با الهام از فناوری روز، تجربه‌ای مشابه استفاده از گوشی هوشمند ایجاد کند، اما در عمل باعث حواس‌پرتی رانندگان شد.

اگرچه کنترل‌های لمسی برای فراری تجربه‌ی ناموفقی بودند، اما این موضوع تأثیری روی فروش برند نداشت. فراری در سال ۲۰۲۴ با تحویل بیش از ۱۳٬۷۵۰ خودرو رکورد تازه‌ای ثبت کرد و تولیداتش تا پایان ۲۰۲۶ رزرو شده‌اند.

فراری تنها خودروسازی نیست که از طراحی تمام‌لمسی عقب‌نشینی می‌کند. فولکس‌واگن نیز در مدل‌هایی مثل GTI به دکمه‌های فیزیکی بازگشته است. با اینکه روند کلی صنعت به‌سمت نمایشگرهای لمسی پیش می‌رود، اما تجربه ثابت کرده است حفظ سادگی و ارگونومی، همچنان اهمیت دارد.

با تازه‌های علم و فناوری در خوشه خبر همراه باشید

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها