چرا هنوز کالابرگ دهکهای ۴ تا ۷ واریز نشده؟

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله سوم اجرای این طرح، گروههای چهارم تا هفتم هم در صف دریافت اعتبار جدید قرار دارند. در دو دوره گذشته، بیش از ۱۱۴ میلیون نفر از یارانه کالابرگی بهرهمند شدند و حالا در آستانه مرحله سوم، چشمها به تاریخ ۱۷ تیرماه دوخته شده است.
چرا هنوز کالابرگ دهکهای ۴ تا ۷ واریز نشده؟
بر اساس رویه ای که در مراحل قبل هم مشاهده شده، دولت ابتدا اقدام به واریز یارانه کالابرگ الکترونیکی برای دهکهای پایینتر کرده و با فاصلهای چند روزه، اعتبار دهکهای بعدی را پرداخت کرده است. این سیاست بر پایه اولویتبندی در حمایت معیشتی بنا شده است و همچنان ادامه دارد.
در همین چارچوب، مقامات وزارت رفاه اعلام کردهاند که دهکهای ۴ تا ۷ نیز در نوبت دریافت اعتبار قرار دارند و بهزودی مشمول واریز یارانه کالابرگ الکترونیکی خواهند شد. این اقدام با هدف گسترش پوشش حمایتی و کاهش فشار معیشتی طبقه متوسط صورت میگیرد.
مبلغ دقیق کالابرگ دهکهای ۴ تا ۷
در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر افزایش مبلغ کالابرگ دهکهای ۴ تا ۷ به ۴۰۰ هزار تومان در فضای مجازی مطرح شده است. البته که تاکنون هیچ یک از مقامهای رسمی این موضوع را تأیید نکردهاند. بر اساس دادههای موجود، دهکهای اول تا سوم همچنان همان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را دریافت کردهاند و هیچ تغییری در ارقام پرداختی مشاهده نشده است.
زمان دقیق واریز کالابرگ دهکهای ۴ تا ۷
با نگاهی به روند واریز کالا برگ دهک های ۱ تا ۹ پرداختهای قبلی، معمولاً بین واریز اعتبار به دهکهای اول تا سوم و پرداخت به دهکهای بعدی، حدود یک هفته فاصله زمانی وجود داشته است. بر همین اساس، پیشبینی میشود که واریز اعتبار کالابرگ برای دهکهای ۴ تا ۷ نیز در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۷ تیرماه انجام شود.
با این حال، هنوز زمان دقیق واریز کالا برگ از سوی نهادهای رسمی اعلام نشده و ممکن است با تغییراتی همراه باشد. خانوادهها برای دریافت اطلاعات بهروز و دقیق باید اطلاعیههای نهایی وزارت رفاه یا سامانه حمایت را دنبال کنند.
استفاده دهکهای ۴ تا ۷ از کالابرگ در فروشگاه گندم
کالابرگ فروشگاه گندم بهعنوان یکی از مسیرهای اصلی تأمین کالاهای یارانهای، این امکان را فراهم کرده که خانوارهای مشمول، کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، لبنیات، تخممرغ و... را با استفاده از اعتبار الکترونیکی خریداری کنند. این فروشگاه که زیرساخت آن با همکاری دولت و وزارت رفاه ایجاد شده، بهویژه برای دهکهای اول تا سوم فعال بوده و روزانه هزاران تراکنش از طریق آن ثبت میشود.
با این حال، به دلیل تأخیر در واریز اعتبار برای دهکهای ۴ تا ۷، بسیاری از خانوارهای این گروه هنگام مراجعه برای استفاده از کالابرگ فروشگاه گندم با پیامهای «فاقد اعتبار» مواجه شدهاند. این وضعیت باعث بروز سردرگمی و نارضایتی شده و نشان میدهد که تا زمان اعلام رسمی واریز، دهکهای میانی هنوز امکان بهرهمندی از این طرح را ندارند.
روشهای استعلام کالابرگ الکترونیکی
برای استعلام و پیگیری وضعیت واریز کالابرگ، میتوان از طریق ۴ روش اقدام کرد. این روشها عبارتاند از:
- شمارهگیری کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ با تلفن همراه
- تماس با سامانه پاسخگویی کالابرگ به شماره ۰۲۱۶۳۶۹
- نصب و استفاده از اپلیکیشن رسمی «شما» برای مشاهده میزان اعتبار
- دریافت پیامک از سرشماره معتبر v.refah (پس از واریز کالابرگ)
در نهایت با نزدیک شدن به نیمه تیرماه، دهکهای میانی باید منتظر اعلام رسمی و واریز احتمالی در بازه زمانی پیشرو باشند. در این میان، پیگیری تنها از مسیرهای رسمی توصیه میشود. با این کار از هرگونه کلاهبرداری احتمالی جلوگیری خواهد شد.
منبع این خبر، سایت اقتصاد گلد است. برای دسترسی به آخرین و دقیقترین اخبار مربوط به یارانه، کالابرگ الکترونیکی و نحوه استعلام آن، میتوانید به این پایگاه خبری معتبر مراجعه کنید. «اقتصاد گلد» با پوشش بهروزرسانیهای فوری و تحلیلهای تخصصی، مرجع قابل اعتمادی در این حوزه بهشمار میرود.
انتهای پیام/