مردم از کدام بیمه‌گران بیشتر شکایت کردند؟ | وقتی شرکت های بیمه در پرداخت خسارت‌ تعلل می‌کنند، به اینجا مراجعه کنید

مردم از کدام بیمه‌گران بیشتر شکایت کردند؟ | وقتی شرکت های بیمه در پرداخت خسارت‌ تعلل می‌کنند، به اینجا مراجعه کنید

 حق بیمه می‌دهیم، اما وقت دریافت خسارت برخی شرکت‌های ناتراز صنعت بیمه، در پرداخت خسارت‌ها تخلف یا تعلل می‌کنند تا کار به شکایت نزد بیمه مرکزی می‌رسد. ثبت بیش از ۱۰هزار و ۸۹۰شکایت در سال گذشته نشان می‌دهد که فرآیند پرداخت خسارت‌ها شفاف نیست.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حق بیمه می‌دهیم، اما وقت دریافت خسارت برخی شرکت‌های ناتراز صنعت بیمه، در پرداخت خسارت‌ها تخلف یا تعلل می‌کنند تا کار به شکایت نزد بیمه مرکزی می‌رسد. ثبت بیش از ۱۰هزار و ۸۹۰شکایت در سال گذشته نشان می‌دهد که فرآیند پرداخت خسارت‌ها شفاف نیست.

به گزارش همشهری، بیمه مرکزی اعلام کرده از مجموع کل شکایت ثبت شده علیه شرکت‌های بیمه، ۹۰درصد پرونده‌ها مختومه شده که ۶۲درصد حق با مردم بوده و علاوه بر این تکلیف ۱۰درصد پرونده‌های شکایت هنوز نهایی نشده است.

کارنامه شکایت در فروردین ۱۴۰۴

نهاد ناظر صنعت بیمه تعداد شکایت از شرکت‌های بیمه در فروردین امسال را ۱۳۱۷فقره اعلام کرده که هنوز ۲۴۶پرونده در دست بررسی است و از ۱۰۷۱پرونده رسیدگی شده، ۵۲۵پرونده به نفع شکایت‌کنندگان بسته شده است. بیمه آرمان، بیمه دانا و بیمه میهن ۳شرکتی هستند که بالاترین نسبت شکایت‌های علیه خود ثبت کرده‌اند و در بیش از ۷۰درصد شکایت‌ها رأی به نفع بیمه‌گذاران صادر شده است.

براساس آیین‌نامه ۷۱شورای ‌عالی بیمه، بیمه مرکزی موظف است درصورت قصور یا تخلف بیمه‌گران نسبت به اعمال تنبیه‌های انضباطی نظیر تذکر فنی به معاونان فنی، تعلیق فعالیت شرکت‌های بیمه دارای بیشترین شکایت در یک یا چند رشته بیمه‌ای و حتی لغو پروانه فعالیت شرکت‌های یادشده اقدام کند. نخستین بار از مهر سال گذشته نهاد ناظر صنعت بیمه با هدف حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها اقدام به انتشار ماهانه وضعیت شکایت مردم از شرکت‌های بیمه کرده است.

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها