چه تابلویی برای مغازه من بهتره؟ راهنمای ساده و سریع انتخاب تابلو

تابلو مغازه اولین عنصر از کسب و کار شما است که مخاطبان با آن مواجه میشوند و در همین نگاه اول میتواند تاثیر بسیاری بر روی مخاطبان بگذارد. البته لفظ تابلو زیاد درست نیست؛ چرا که همچون یک ویترین زنده به صورت 24 ساعته، مشغول معرفی برند شما به افراد است. انتخاب یک تابلو سر درب مغازه مناسب، تنها برای طراحی و زیباسازی مغازه کاربرد ندارد.
شما با یک انتخاب درست سرمایه گذاری هوشمندانهای در زمینه پیشرفت کاری خود انجام میدهید. اگر شما هم بین گزینههای متعدد برای انتخاب تابلو سر درگم شدهاید؛ این مقاله مختص شما است. با دانستن این نکات میتوانید بهترین تابلو مغازه را انتخاب کنید.
نوع کسب و کار خود را بشناسید.
تابلو مغازه باید آینهای از کسب و کار شما باشد. در گام اول برای اینکه بتوانید بهترین تابلو را برای مغازه خود برگزینید؛ به کسب و کار و هویت برند خود دقت کنید. تابلو مغازه نمایندهای از کسب و کار شما است که در نگاه اول برند شما را به مشتری معرفی میکند. این ویترین 24 ساعته باید بتواند با سایر اجزای مغازه شما هماهنگی لازم را داشته باشد. برای کسب و کارهای سنتی و محلی استفاده از تابلوهایی با متریال فلزی توصیه نمیشود. چرا که هویت کسب و کار و حتی ماندگاری محصولات مجموعه را زیر سوال میبرد.
برای کسب و کارهای نوین نیز استفاده از تابلوهای چوبی با طراحیهای قدیمی انتخاب مناسبی نیست. برای یک کافی شاپ استفاده از تابلو چوبی با طرح قدیمی ممکن است با هویت مدرن آن در تناقض باشد. شما باید بتوانید با تابلو مغازه نمایشی مختصر اما جامع از برند خود به مخاطبان ارائه دهید.
با انواع مختلف تابلو مغازه آشنا شوید.
علاوه بر نوع کسب و کار، برای انتخاب تابلو مغازه باید با انواع مختلف تابلو مغازه نیز آشنایی کامل داشته باشید. وقتی که به مرحله انتخاب تابلو مغازه میرسید؛ با گزینههای متعددی رو به رو میشوید. هر یک از تابلوهای مغازه ویژگیهای منحصر به فردی دارند که آنها را برای کسب و کارهای متفاوتی مناسب میکنند.
تابلو روان
یکی از مدرنترین و در عین حال اقتصادیترین تابلوهایی که میتوانید برای مغازه خود استفاده کنید؛ تابلو روان است. این نوع تابلوها با نمایش متحرک نوشتهها، مخاطبان بیشتری را به سمت فروشگاه خود میکشانند. امروزه از انواع تابلو روان برای کسب و کارهای مختلفی استفاده کرد. مصرف انرژی بسیار پایین و قابلیت دید در ساعات مختلف روز، از دلایل محبوبیت این تابلوها به حساب میآید. از تابلو روان برای فروشگاههای زنجیرهای، سوپر مارکت و هایپرمارکتها میتوان استفاده کرد.
تابلو چلنیوم از جنس فلزی
این تابلوها به دلیل ماندگاری بالا و زیبایی ظاهری، یکی از پر طرفدارترین گزینهها بین صاحبان کسب و کارهای مختلف به شمار میآیند. تابلوهای چلنیوم در واقع از ورقههای آلومینیومی ساخته میشوند و مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از خود نشان میدهند. سطح صاف و براق این تابلوها جلوه ای لوکس ایجاد میکند. برای کسب و کارهایی مثل داروخانهها، فروشگاههای لوکس و رستوران و کافی شاپها میتوان این نوع تابلو را به کار برد.
تابلوهای نئونی
تابلوهای نئونی از لولههای شیشهای ساخته میشوند که نور ملایم و جذابی ایجاد میکنند. ماندگاری این نوع تابلوها در صورت نگهداری مناسب حتی به بیش از 10 سال نیز میرسد. برای کسب و کارهای مختلفی اعم از سالنهای زیبایی، باشگاههای ورزشی، فروشگاههای محلی و رستورانها میتوان از تابلوهای نئونی استفاده کرد.
تابلو کامپوزیت:
تابلوهای کامپوزیت از ورقهای آلومینیومی با لایه میانی پلیاتیلن ساخته میشوند و به دلیل ظاهر شیک، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و دوام طولانی، بسیار محبوب هستند. این تابلوها معمولاً با حروف برجسته از جنس استیل، چلنیوم یا پلکسیگلاس ترکیب میشوند و میتوانند با نورپردازی LED جلوهای مدرن و حرفهای به نمای مغازه ببخشند. طراحی ساده و صاف این تابلوها امکان اجرای طرحهای خلاقانه را فراهم میکند و برای کسبوکارهای لوکس، دفاتر تجاری و فروشگاههای مدرن مناسب هستند. نصب آسان و نگهداری کمهزینه از دیگر مزایای این نوع تابلو است.
تابلو فلکسی:
تابلوهای فلکسی از پارچههای مخصوص با چاپ دیجیتال باکیفیت ساخته میشوند که معمولاً با نور پسزمینه (بکلایت) روشن میشوند. این تابلوها به دلیل قیمت اقتصادی، مقاومت در برابر رطوبت و باد، و امکان چاپ طرحهای متنوع، برای تبلیغات بزرگ و تابلوهای مغازهای کاربرد دارند. فلکسیها در دو نوع معمولی و بکلایت عرضه میشوند و برای نصب در ارتفاع یا فضاهای خارجی مناسباند. بااینحال، دوام آنها نسبت به تابلوهای کامپوزیت کمتر است و برای پروژههای موقت یا بودجههای محدود گزینهای ایدهآل محسوب میشوند.
رنگ مناسب برای تابلو مغازه انتخاب کنید.
رنگ تابلو مغازه شما یکی از مهمترین عوامل در جذب مشتری است. بیش از 70% مشتریان تنها با نگاه کردن به تابلو مغازه، تصمیم به ورود میگیرند. روانشناسی رنگها و تاثیر رنگ بر روی ذهن و احساسات افراد را در انتخاب تابلو سر درب مغازه نیز میتوان استفاده کرد.
برای مثال رنگ قرمز اشتها و هیجان را بیشتر میکند به همین دلیل برای ورودی سالنهای ورزشی و فست فود فروشیها مناسب است. در حالی که رنگ آبی، القا کننده آرامش است و اشتها را کاهش میدهد. از این رنگ برای بانکها و کلینیکهای پزشکی میتوان استفاده کرد. بهترین رنگ برای تابلو مغازه با توجه به نوع کسب و کار:
- رنگهای گرم ( قرمز، نارنجی و زرد): مناسب برای رستوانهای و فست فود فروشیها
- رنگهای سرد (سبز، آبی): کاربرد بیشتر در داروخانهها و کلینیکهای زیبایی
- رنگهای خنثی (سفید و سیاه): مناسب برای فروشگاههای با طراحی مدرن و شیک
از دنیای دیجیتال و نمایشگرهای هوشمند غافل نشوید.
کاربرد تابلو مغازه تنها در نمایش اسم فروشگاه و برند خلاصه نمیشود. شما با استفاده از نمایشگرهای دیجیتال میتوانید محتوایی پویا و جذاب به مخاطبان ارائه دهید. نمایش تصویر و ویدیو باعث شده که امروزه به یکی از جذاب ترین گزینهها برای استفاده در سر درب مغازهها تبدیل شوند. کیفیت و ماندگاری بالای تابلوهای دیجیتالی، یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب و کار شما به حساب میآید. با نمایشگرهای هوشمند میتوانید همگام با پیشرفتهای تکنولوژی به سوی آینده شغلی بهتر گام بردارید.
به طراحی و فونت تابلو سر درب مغازه دقت کنید.
متن تابلو مغازه باید به گونهای باشد که حتی از فواصل چند متری دیده شود. برای اینکه بتوانید مخاطبان را به سمت فروشگاه خود بکشانید باید اسم مغازه را بزرگ و واضح بر روی تابلو مغازه بنویسید. استفاده از فونتهای گرافیکی شاید در نگاه اول جذابیت زیادی داشته باشند؛ اما گاهی اوقات باعث عدم خوانایی نوشتهها میشوند. به همین دلیل از فونتهای پیچیده یا شلوغ پرهیز کنید.
اگر خدمات خاصی مثل ارسال رایگان ارائه میدهید تنها به آن مورد را بر روی تابلو بنویسید. شعارهای کوتاه و جذاب که در برگیرنده نوع کسب و کار شما هستند؛ ماندگاری اسم برند را در ذهن مخاطب بیشتر میکنند.
بهترین گزینه برای انتخاب تابلو مغازه
تابلو مغازه، ویترین 24 ساعته برند شماست که مشتریان را جذب میکند. برای انتخاب بهترین تابلو، ابتدا نوع کسبوکار، بودجه و محل نصب را ارزیابی کنید. با بررسی دقیق نیازهایتان، تابلویی انتخاب کنید که هویت برند شما را تقویت کرده و بهعنوان ابزاری قدرتمند، کسبوکارتان را در رقابت برجسته کند.حال فکر کنید: تابلوی مغازهتان قرار است چه داستانی از برند شما به رهگذران روایت کند؟