به گزارش خبرگزاری مهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت اجرای تقاطع غیر همسطح میدان فتح، اظهار کرد: این طرح در ادامه اجرای پروژه عظیم امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) به منظور کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت و سهولت دسترسی شهروندان از طریق اتصال بزرگراه یادگار به بزرگراه شهید بروجردی و ایجاد دسترسی به آزادراه تهران- ساوه و کمربندی بزرگراه آزادگان تعریف شده است.
وی همچنین تصریح کرد: بازگشایی میدان فتح به تنهایی در کاهش ترافیک خیابان امام خمینی (ره) از منطقه ۹ تا خیابان بهار در منطقه ۱۸، اطراف میدان آزادی، قسمتهای شمالی و جنوبی بزرگراه آیتالله سعیدی و همچنین خیابان فتح (جاده قدیم کرج) تأثیر بسزایی دارد.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پروژه میدان فتح از سال ۱۳۹۱ آغاز و متأسفانه در سال ۱۳۹۸ به دلیل عدم وجود برنامه اجرایی و مطالعاتی و توانمندی در اجرا توسط مدیریت شهری وقت مدفون شد، خاطرنشان کرد: این پروژه در دوره ششم مدیریت شهری با شناخت و بررسی کامل از اهمیت اجرای آن یعنی از سال ۱۴۰۱ با صرف هزینههای بسیار از زیر خاک خارج شد تا با اجرای آن به یکی از کریدورهای اصلی ترافیک شهر تبدیل شود.