وقتی یک "نقی معمولی" کل صداوسیما را ضربهفنی می کند

در واقع یک شهرستانی معمولی به نام نقی معمولی توانسته با یک قصه ساده در یک شهر کوچک شمالی، آرزوهای چند ده ساله و برنامههای پرهزینهترین و زیاندهترین سازمان فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار دهد تا شاید مدیران صداوسیمای نفتی - ۳۵ هزار میلیارد تومانی- به خود بیایند و متوجه شوند؛ رسانه ملی یعنی رسانهای که تمام اقشار و افکار کشور در آن حضور داشته باشند.
شاید آمار بازدید، محبوبیت و میزان درآمد بالای سریال پایتخت به آقایان جبلی و جلیلی یادآور شود که مدیریت با لجبازی سازگاری ندارد و مردم از رسانه، سرگرمی و محتوای خوب و با کیفیت میخواهند و چهرههایی چون مهران مدیری، رامبد جوان، احسان علیخانی، رضا عطاران و ...بخاطر فهم درست از مخاطب و رسانه، نزد مردم محبوب هستند و برنامههایشان پر مخاطب میشود.
و یک هشدار که آقایان! دکورهای میلیاردی، برنامههای جدید و بی مخاطب، طنزهای آبکی و پول پاشی برای حضور بدون طرح و برنامه سلبریتیها، شاید آنتن شبکهها را پر کند اما محبوبیت و مقبولیت نمیآورد.
شبکه سه سیما که به گفته مدیران تلویزیون پر مخاطب ترین شبکه سیماست؛ امسال برای نوروز ۴۰۴ دو برنامه طنز "شوخیشوخی" با اجرای جواد رضویان و "شبخوش" با اجرای مهران غفوریان روی آنتن دارد و دو سریال طنز "بدل" که پخش آن تمام شد و "قول مردونه" -که در حال پخش است- تدارک دیده!
مجموع بازدید این ۴ برنامه در سایت رسمی تلویزیونی یعنی "تلوبیون" به اندازه نصف بازدید یک قسمت پایتخت هم نیست! یعنی فاجعه در فاجعه؛ هزینه بالا و بهترین زمان پخش و پر مخاطب ترین شبکه تلویزیون برای ۱.۵ میلیون بازدید آنهم با کلی تبلیغ و تیزر و...
کاش مدیران صداوسیما دست از لجبازی با مردم بردارند و به جای "صیانت" از صندلیهای خودشان، به فکر صیانت از مخاطبان و مردم نازنین ایران باشند؛ به جای حذف و ممنوعیت و محدودیت، واقعا درها را بازکنند تا هنرمندان و چهرههای واقعی تلویزیون به رسانه ملی بازگردند...
البته در کنارش، آزمون و خطا و تولید برنامههای جدید و میدان دادن به تازهکارها را هم ادامه دهند اما از مقابله با خواست و علاقه مردم دست بکشند.
تصاویر را ببینید تا بهتر قضاوت کنید: