به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدعلی دهقان دهنوی در دیدار با اعضای انجمن شرکتهای مدیریت صادرات با اشاره به اهمیت دادن به شرکتهای مدیریت صادرات در برنامه هفتم توسعه، افزود: تقویت این شرکتها، یکی از استراتژیهای کلان کشوری است اما ما در سازمان تلاش داریم که EMC ها را تقویت کنیم.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر حفظ اعتبار برند ایرانی در بازارهای جهانی، اظهارداشت: صادرات باید از سوی اشخاصی انجام شود که به صورت مشخص بر صادرات متمرکز هستند؛ راهبرد سازمان بر پیشبرد کارها بهصورت دستوری و چکشی نیست از اینرو بر فرهنگ سازی تاکید و میخواهیم که شرکتهای مدیریت صادرات را تقویت کنیم و امتیازها و مشوقهای برای آنها در نظر بگیریم.
دهقان دهنوی با بیان اینکه شرکتهای مدیریت صادرات باید با استراتژیهای بلوغ شرکتها هماهنگ باشند، تصریح کرد: اگر صادرکننده خرد به شرکتهای مدیریت صادرات مراجعه کرد نباید به مثابه این تلقی شود که آن صادرکننده دیگر نمیتواند مستقل کارهای خود را پیش ببرد؛ و باید برای مراحل بلوغ شرکتها استراتژیهای ارائه خدمات مناسب را تدوین کنیم.
به گفته معاون وزیر صمت؛ کمتر صادرکنندهای در ایران، به این مهم میاندیشید که جنس خود را در بازار هدف به مصرف کنند نهایی عرضه کند؛ و شرکتهای مدیریت صادرات میتوانند در ایجاد شبکه فروش در بازار هدف کمک کنند و اگر شرکت مدیریت صادراتی در حوزه خاص متخصص است میتواند برگزارکننده نمایشگاه تخصصی نیز باشد؛ در واقع باید زمینه به گونهای طراحی شود که اهداف هر دو طرف محقق شود.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه شرکتهای مدیریت صادرات باید ارائهدهنده خدمات بازرگانی باشند، تصریح کرد: EMC ها، باید به هلدینگ خدمات بازرگانی تبدیل شوند و به مشتریان خود به تناسب نیازها خدمات بازرگانی در حوزههای حملونقل، برندسازی، خدمات بازاریابی، حقوقی و قرارداد .... ارائه بدهند.
همچنین در این دیدار با اعضای انجمن شرکتهای مدیریت صادراتی، چالشهای خود در زمینه صادرات را به سمع رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران رساندند.