به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت گاز مازندران همزمان با آغاز فصل زمستان سال گذشته فراخوان نخستین جشنواره ملی رسانه ای اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش گاز را با هدف گسترش فرهنگ پویش کاهش ۲ درجه دما را منتشر کرد.
طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره از دی ماه سال گذشته تا پایان اسفند ماه پارسال ۱۲۰ اثر از رسانه های مختلف کشور ارسال شد که پس از داوری، ۱۵ اثر در بخش های مختلف حایز رتبه برتر شدند.
برگزیدگان جشنواره ملی رسانه ای اصلاح الگوی انرژی گاز عصر امروز دوشنبه با حضور مدیر عامل شرکت گاز مازندران مورد تجلیل قرار گرفتند.
سید رضا هاشمی کرویی خبرنگار ایرنا با ارسال گزارشی با عنوان «رتبه برتر برای آخرین ها» رتبه نخست این جشنواره ملی را در بخش تیتر کسب کرد.
بنابر این گزارش، «داود محمدی» از مازندران در بخش فیلم رتبه نخست جشنواره ملی رسانه ای اصلاح الگوی انرژی گاز را کسب کرد. «مقداد رسولی» از مازندران و «یاسر محمدی» از اراک در بخش عکس رتبه اول و دوم را کسب کردند.
«علیرضا فدایی» از تهران و «محبوبه زارعیان» از یزد نیز در بخش پادکست این جشنواره رتبه اول و دوم را کسب کردند.
در بخش پوستر «جواد فرزاد» و در بخش گزارش خبری مکتوب «عباس قربانی» هر دو از مازندران رتبه نخست جشنواره را کسب کردند.
«سیدرضا هاشمی کرویی»، «زهرا طاهری» و «معصومه مریخ» هر سه نفر از مازندران به ترتیب در بخش تیتر موفق به کسب رتبه اول تا سوم جشنواره ملی رسانه ای اصلاح الگوی مصرف انرژی گاز شدند.
در بخش مصاحبه تلویزیون «مهدی حسن پور» از مازندران و «رضا تروان» از قم در بخش موشن گرافی رتبه اول این جشنواره را از آن خود کردند.
در بخش گزارش تلویزیونی «زینب دیوار گر» از مازندران، «مهدی رهنما» از مشهد و «مریم محمدی» از زنجان به ترتیب رتبه اول تا سوم این بخش از جشنواره را کسب کردند.
خوش نشین ها، پرمصرف ترین انرژی گاز مازندران
مدیر عامل شرکت گاز مازندران در آیین اختتامیه جشنواره ملی رسانه ای اصلاح الگوی مصرف انرژی گاز با بیان اینکه پیام این جشنواره ملی رسانه ای این است که بتوانیم با کمک رسانه و روابط عمومی ها اصلا الگو مصرف انرژی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: امروز فضای مجازی مملو از اطلاعات است که چه بسا بسیاری از این اطلاعات می تواند مشکلات و چالش ها را در جامعه دامن بزند.
هژبر جوادی اظهار کرد: رسانه ها و روابط عمومی ها نقش مهمی در رفع ناترازی انرژی گاز در زمستان سال گذشته داشته اند.
وی توضیح داد: این که ۸۰ درصد مردم مازندران در پویش ۲ درجه ای دما همکاری کنند و افت فشار و یا قطع مصرف گاز خانگی گزارش نشود، نکنه ای است که باید از همکاری رسانه ها قدر دانی کرد.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: انعکاس واقعیت های دستگاه خدمت رسان به خصوص در بخش انرژی به مردم موجب تعامل و همکاری بیشتر مشترکان می شود.
جوادی با اظهار این که موضوعی که سبب شد تا شرکت گاز مازندران با مدیریت صحیح و صد البته با مشارکت مردم پیش بینی کمبود و قطع گاز پنج شهرستان در زمستان سال گذشته محقق نشود، همکاری رسانه ها بوده است، ادامه داد: قطع نشدن گاز خانگی در زمستان سال گذشته مازندران در حالی بوده است که برودت هوا در شمال بی سابقه بود و دمای هوای ۱۵ درجه زیر صفر در این خطه شمالی تجربه شده است.
وی تصریح کرد: زمستان پارسال و در پیک مصرف گاز مازندران، نیاز به این انرژی به بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب رسید، ولی بدون افت فشار و با قطع شرمنده مردم نشده ایم.
این مقام مسوول بیان داشت: اکنون نیز تمامی برنامههای شرکت گاز مازندران انجام تدابیر ویژه برای زمستان سال جاری است و همسو با این رویکرد ظرفیت تقویت فشار گاز از خط لوله گاز گیلان به سمت مازندران تا هفت میلیون مترمکعب و راه اندازی خط ۴۲ اینچ قزوین به سمت مازندران در دستور کار قرار گرفته است.
بررسی ها نشان می دهد که دولت در صدد است تا مصرف انرژی را برای هر خانوار بر اساس نیاز استاندارد برنامه ریزی کند.