محمدرضا رجبی مقدم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون منطقه ویژه سهم ۴۰ درصدی در شرکت لجستیک اوراسیا دارد، شرکتی که در حوزه تخلیه بارگیری و انبارداری در این منطقه فعالیت دارد.
وی ادامه داد: مطابق تعهدات قبلی شرکت اماراتی باید ماشین آلات لازم را برای فعالیت تخلیه بارگیری و انتقال کالا از از واگن به کامیون (ترانشیپمنت) و بالعکس در منطقه ویژه بیاورد تا روند فعالیت شرکت و رضایت صاحبان کالا و فعالیت های مربوط به تخلیه و بارگیری به شکل مورد قبول انجام شود.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منطقه ویژه و شرکت لجستیک اوراسیا به تعهدات خود در قبال کارگرانی که با شرکت لجستیک قرارداد دارند عمل خواهد کرد و تاکنون حقوق گذشته آنها پرداخت شده است.
یکی از کارگران شرکت لجستیک اوراسیا در گفت وگو با ایرنا گفت: با وجود این که پیش از این مسوولان شرکت لجستیک به مطالبات مالی کارگران پاسخی نمی دادند اما به تازگی همه حقوق مربوط به سال ۱۴۰۳ حدود ۷۰ کارگر این مجموعه پرداخت شده است.
وی گفت: متاسفانه در ماه های اخیر با کاهش حمل بار در منطقه ویژه رو به رو هستیم و از طرفی ما قبلا برای منطقه ویژه فعالیت داشتیم، امیدواریم مطالبات مالی ما طبق قرارداد توسط شرکت لجستیک اوراسیا پرداخت شود.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس در انتهاییترین منطقه شمال شرق ایران و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب میشود.