به گزارش ایرنا، علی درمانی روز شنبه در همایش روابط عمومی ها و اصحاب رسانه که در روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، با تبریک این زمان، به نقش بیبدیل روابط عمومی در ارتقای بصیرت در جامعه اشاره و اظهار کرد: فعالان این عرصه با تعهد و پشتکار خود نور امید و آگاهی را در دلها روشن نگه میدارند.
وی نقش آموزش و به روزآمدی مدیران و کارشناسان روابط عمومی در ارتباطات مؤثر درون سازمانی و برون سازمانی را یادآور شد و بیان کرد: روابط عمومی حرفهای باید با آموزش مستمربه عنوان کلید توسعه، نیروهایی به روز و توانمند در ادارات و مجموعهها باشند.
فرماندار شهرستان آستارا تاکید کرد: اگر بخواهیم با عملکرد روابط عمومی بر مخاطبان اثرگذاری داشته باشیم باید با دانش روابط عمومی، تکنیکهای ارتباط با رسانهها، روابط عمومی الکترونیک و مخاطب شناسی آشنا باشیم.
درمانی با اشاره به گسترش فعالیت شبکههای اجتماعی در جهان و نقش آنان در شکل گیری افکار عمومی و ضرورت ورود روابط عمومیها به این عرصه تصریح کرد: شبکههای اجتماعی با یک کلیک، عامل مهمی در سهولت گسترش ارتباط مؤثر ادارات با مردم در این فضا بوده و روابط عمومیها باید از شبکههای اجتماعی متناسب با برنامههای خود بهرهبرداری کنند.
وی ادامه داد: روابط عمومی مسئولیت مهمی در پیشبرد اهداف متعالی ادارات داشته و با فعالیت شایسته در حوزه ارتباطات، تبیین اهداف سازمانی و تعامل با خبرگزاریها و رسانه ها می تواند تاثیرگذار باشد.
امام جمعه شهرستان آستارا هم در این همایش اظهار کرد: همواره در اذهان مردم نقاط ابهام و انتقاداتی وجود دارد که یکی از نقشهای مهم روابط عمومی، تبیین اقدامات و به تصویر کشیدن زحمات خادمان مردم از طریق رسانهها است.
حجت الاسلام محمدرضا صالحیان افزود: با وجود کاستیها، ملت ایران ثابت کردهاند که با هر توطئه و وجود هجمههای رسانهای بیگانگان، دهها شبکه ماهوارهای و جریانهایی که سعی در سیاهنمایی عملکرد نظام دارند، استوارتر از گذشته پای دفاع از انقلاب و نظام ایستاده و توطئه و محاسبات غلط دشمن را به هم زدهاند.
وی ادامه داد: اکنون خدمتگزاران نظام، تمام ظرفیتها را در راستای رفع نیازها و ارائه خدمت صادقانه به مردم بکار گرفته اند و این رسالت خطیر بر عهده روابط عمومیهاست که عملکردها را درست و شفاف بازتاب دهند.
امام جمعه آستارا گفت: روابط عمومیها باید ضعفها و کمبودها را نیز به مدیریت دستگاه منتقل کنند و در راستای افزایش رضایتمندی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند زیرا روابط عمومیها بهعنوان پل ارتباطی میان مردم و مدیریت، نقش کلیدی در انعکاس بازخوردها دارند.
حجت الاسلام صالحیان تصریح کرد: گاهی از نتایج اقدامات بیاطلاع هستیم و این روابط عمومی هستند که میتواند انعماس درست از تلاش های داشته باشند و بازخوردها را به خوبی منعکس کند.
وی بیان کرد: روابط عمومی بخش مدیریتی دستگاه است نه حاشیهای چنانکه هر زمان در ارگانهای اجرایی روابط عمومی با مدیران ارتباط مستقیم و مؤثری داشته آن دستگاه موفقتر عمل کرده است.
امام جمعه آستارا تأکید کرد: عملکرد مدیر نشاندهنده کارنامه آن دستگاه است و روابط عمومیها باید بهصورت مداوم بازخوردهای بیرونی و اصلاحی را به مدیران منتقل کنند تا سطح اقدامات و خدمات ارتقاء یابد و در واقع موفقیت دولت و نظام در گرو عملکرد قوی روابط عمومیهاست.
وی گفت: تمام بخشهای دستگاههای اجرایی باید عضو فعال روابط عمومی باشند زیرا ارتقاء کیفیت خدمات و رضایت مردم بدون تعامل درونسازمانی و همافزایی میسر نخواهد شد.
در ادامه همایش فرمانده سپاه شهرستان آستارا هم اظهار کرد: پوشش فعالیت و اقدامات ادارات باید بیشتر شود تا خدمات به مردم اطلاع رسانی شود.
سرهنگ بهزاد قنبری با بیان اینکه ما در عصر ارتباطات قرار داریم، افزود: لازم است اقدامات انجام شده را به خوبی انعکاس دهیم.
وی گفت: نقش روابط عمومی ادارات در اطلاع رسانی خدمات و فعالیت ادارات بسیار مهم است و باید فردی که در این جایگاه قرار دارد با وجدان کاری مسئولیت خود را پیش ببرد.
همایش روابط عمومی ها با حضور بیش از ۵۰ اداره و تعدادی از اصحاب رسانه در محل فرمانداری شهرستان آستارا برگزار و با اهدای لوح تقدیر از زحمات روسای روابط عمومی قدردانی شد.
شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربیترین نقطه گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.