به گزارش جمعه ایرنا،سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامگاه پنجشنبه در سفر به استان فارس اظهار کرد: تنظیم خط مشیها و برنامههای اجرایی در امور بازرگانی داخلی در چارچوب قوانین و سیاستهای بازرگانی کشور از جمله وظایف این معاونت است.
سید داود موسوی ادامه داد: برآورد نیاز مصرفی کالاهای اساسی، حساس و ضروری و بررسی مستمر عرضه و تقاضای آنها و اتخاذ تدابیر لازم به منظور رفع کمبودها و نارساییهای موجود با هماهنگی سایر سازمانهای ذیربط نیز از دیگر رویکردهای این معاونت به شمار میرود.
او اضافه کرد: اتخاذ تدابیر لازم در زمینه بهینهسازی و افزایش ظرفیت و نگهداری کالاها متناسب با نیاز کشور در چارچوب سیاستهای بازرگانی داخلی با سازمانهای ذیربط و پیشبینی و برنامهریزی تأمین کالاها به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه و مصارف خاص فصلی با هماهنگی سازمانهای ذیربط و نظارت بر حسن اجرای آن در اولویت وزارت قرار دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس هم گفت: موضوع ساماندهی وضعیت بازار کالاهای اساسی از طریق تامین و توزیع با هدف ایجاد ثبات و تعادل در بازار و رفع دغدغههای معیشتی مردم پیگیری شد.
حمیدرضا ایزدی افزود: همچنین تقویت شبکههای توزیع در جنوب کشور، حمایت از تولیدات داخلی و رونق صادرات و مدیریت واردات، پایش و نظارت بر عملکرد صنوف نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و در نهایت تصمیمات لازم در خصوص مشکل سهمیه سوخت اصناف، نرخ گذاری صنوف مختلف، مشکل سامانه نانینو در مورد نانواییها به منظور توسعه فعالیتهای اقتصادی و رونق در بین صنوف، بازاریان،تولیدکنندگان و صادرکنندگان اتخاذ شد.