علی باغبان فرماندار شهرستان مارگون گفت: در آستانه روز معلم، فرصتی است مغتنم تا بار دیگر بر نقش بیبدیل معلمان در ساختن فردایی روشن برای ایران اسلامی تاکید کنیم.
وی افزود: معلمان، نه فقط انتقالدهندگان دانش، بلکه معماران اندیشه و تربیتکنندگان نسل آیندهاند؛ نسلی که سکاندار پیشرفت و تعالی این مرز و بوم خواهد بود.
وی ادامه داد: در عصر کنونی، نقش معلم فراتر از آموزش صرف دروس است. معلم، راهنمای بصیرتآفرین، هدایتگر ارزشها و روشنگر مسیر پیشرفت است. معلم امروز باید با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نسلی را تربیت کند که هم برخوردار از دانش روز باشد و هم متخلق به اخلاق اسلامی و ارزشهای انقلابی. معلم، افسر جنگ نرم در جبهه فرهنگ است و رسالت خطیری در مقابله با تهدیدات فرهنگی و صیانت از هویت ملی و دینی ما دارد.
باغبان با اشاره به تکریم و بزرگداشت مقام معلمان بیان کرد: قدردانی از معلمان، صرفاً به برگزاری مراسم تجلیل و اهدای جوایز خلاصه نمیشود. تکریم واقعی معلم، در گروی ارتقای منزلت اجتماعی و معیشتی اوست. باید با رفع دغدغههای اقتصادی و تامین رفاه معلمان، زمینه را برای تمرکز بیشتر آنان بر امر آموزش و تربیت فراهم کنیم. همچنین، باید با ایجاد سازوکارهای مناسب، زمینه مشارکت معلمان در تصمیمگیریهای کلان آموزشی و پرورشی را فراهم آوریم. معلمان باید در متن تحولات نظام آموزشی باشند، نه در حاشیه آن.
باغبان خاطر نشان کرد: اولویت اصلی ما، اجرای کامل و دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. این سند، نقشه راهی جامع برای تحول نظام آموزشی کشور و تربیت نسلی متعهد، متخصص و انقلابی است. برای تحقق اهداف این سند، نیازمند عزم ملی و همکاری همهجانبه هستیم.
فرماندار شهرستان مارگون افزود: باید با تقویت ارتباط بین آموزش و پرورش و سایر نهادهای جامعه، زمینه را برای بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی و نخبگان در امر آموزش و تربیت فراهم کنیم. مدرسه، کانون تربیت اجتماعی و بستر شکوفایی استعدادهاست و باید با ایجاد محیطی امن، پویا و جذاب، زمینه را برای رشد همهجانبه دانشآموزان فراهم آوریم.
وی در پایان گفت: بار دیگر ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان دلسوز و فداکار، از تلاشهای بیوقفه آنان در راه اعتلای نظام آموزشی کشور قدردانی میکنیم. امیدواریم با همدلی و همافزایی، بتوانیم گامهای موثری در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساختن ایرانی آباد و آزاد برداریم.