به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون کلبادی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به اهمیت رشد متوازن عدالت آموزشی و مدرسه اثر بخش اشاره کرد و افزود:همسو با این رویکرد توانمندسازی و ارتقای سواد معلمان مورد اهتمام جدی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۳۴ هزار معلم در مازندران فعالیت دارند، ادامه داد: همواره معلمان را در دوره های توانمند سازی شرکت می دهیم.
وی با ذکر این نکته که معلمان باید از فرصت آموزش به دانش آموزان در فضای مجازی استفاده صحیحی داشته باشند، اظهار داشت: دوره های آموزشی چگونگی بکارگیری از فضای مجازی هم برای معلمان در حال برگزاری است.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به اهمیت اجرای طرح مولد سازی دارایی های مازاد دولتی در این خطه شمالی اشاره کرد و توضیح داد: در حالی که آموزش و پرورش در استان املاک مازاد دولتی زیادی در اختیار دارد اما هنوز از این فرصت مهم قانونی بهره مند نشده است.
کلبادی نژاد با اظهار این به تعبیری دستگاه آموزش و پرورش مازندران سرمایه داری است که همچنان با کمبود تجهیزات و مدارس مواجه است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که املاک مازاد زیادی در تمامی شهرهای ساحلی استان وجود دارد که ارزش افزوده بسیار بالایی دارد که با فروش چند قطعه آن می توانیم بسیاری از کمبود های زیر ساختی آموزش و پرورش استان را جبران کنیم.
شناسایی ۹۶۰ بازمانده از تحصیل در مازندران
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به شناسایی ۹۶۰ دانش آموزش باز مانده از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: این افراد در سنین ۶ تا ۱۱ سال هستند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری خانواده ها تا کنون ۲۷۰ نفر از بازماندگان از تحصیل جذب و وارد مدارس آموزش و پرورش شدند.
کلبادی نژاد با بیان این که ۱۵۶ هزار نفر از دانش آموزان مازندران در ۱۲۸ رشته در ۴۲۲ هنرستان مشغول تحصیل هستند، افزود: با توجه به استقبال بی نظیر دانش آموزان و خانواده های آنات به هنرستان ها، آمادگی برای پذیرش دانش آموزان در هنرستان های مازندران باید بیشتر شود.
وی با توضیح این که از مجموعه ۳۰۳ هنرستان دولتی مازندران فقط ۱۴۰ هنرستان با وضعیت فنی و حرفهای و کار و دانش ساخته شده است، تصریح کرد: مابقی این هنرستان ها با چالش های کمبود فضای آموزشی و تجهیزات پیشرفته مواجه هستند.
وی با بیان اینکه مازندران مدرسه فاقد کانکسی است، افزود: در سال تحصیلی جاری ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های فنی و حرفهای خریداری شد.
وی به تجهیزات آموزشی برای مدارس عشایری مازندران اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۸۰ میلیارد ریال سرمایهگذاری برای این نوع مدارس هزینه شده است.
وی گفت: در مجموع در سال تحصیلی جاری حدود چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی و ورزشی برای مدارس استان سرمایهگذاری شده است.
کلبادی نژاد در بخش دیگری به برگزاری گرامیداشت روز معلم در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: ۱۰۷ از معلمان استان پس از بررسیها و ارزیابی ها به عنوان معلم منتخب و نمونه منطقه ای و استانی انتخاب شدند که چهار ۲ نفر آنان معلمان نمونه ملی شدند.
وی به آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان مازندران اشاره کرد و گفت: این واقعیت جامعه امروز کشورمان است و همه مسوولان و مردم باید نسبت به این موارد اهتمام ویژه کنند.
کلبادی نژاد به اجرای طرحهای مختلف پرورشی از جمله «صراط» و «همیاران زندگی» با هدف کاهش آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان اشاره کرد و بیان داشت: به نظر می رسد امروز تکالیف هایی که بر دوش خانواده و مدارس وجود دارد به درستی عملیاتی نمی شود.
وی مهارت های زندگی بین دانش آموزان را ضعیف توصیف کرد و ادامه داد: طبق اظهارات کارشناسان هر چه مهارت های دهگانه زندگی بیشتر و عمیق تر بین دانش آموزان نهادینه شود، به مراتب آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.