به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد سالارزهی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، افزود: پس از پخش محتوای تفرقهافکنانه در یکی از برنامههای سیما، در کوتاهترین زمان پیامهایی هوشمندانه و هماهنگ از سوی علما و نهادهای مختلف استان منتشر شد و انسجام رسانهها و روابط عمومیها در این زمینه وجود داشت.
وی با اشاره به همدلی مثالزدنی میان اهل سنت و شیعه در استان خاطرنشان کرد: در حالی که برخی بهدنبال بهرهبرداری سیاسی و قومیتی از این فضا بودند، علما و نخبگان استان با صدور بیانیه و خطبههای آگاهانه، صف خود را از جریانات تفرقهافکن جدا کردند و نشان دادند که سیستان و بلوچستان بیش از هر زمانی بر وحدت پایبند است.
سالارزهی ادامه داد: در برخی مناطق، نمازگزاران اهل سنت در کنار برادران شیعه با قرائت بیانیههای مشترک بر همدلی ملی تأکید کردند که الگویی از بلوغ سیاسی و دینی مردم استان را به کشور ارائه داد.
وی با بیان اینکه نقش روابط عمومیها در آرامسازی فضا و آگاهیبخشی به مردم بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است، اظهار کرد: امروز دیگر روابط عمومی تنها وظیفه اطلاعرسانی ندارد بلکه در خط مقدم مقابله با جنگ رسانهای و عملیات روانی دشمن است.
به گزارش ایرنا، پخش یک ویدیو کوتاه با محتوای تفرقهافکنانه در هفته گذشته در یکی از برنامههای شبکه یک سیما، واکنش هایی را بهدنبال داشت که در همین رابطه و به دستور دادستان تهران پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات آغاز شد.
سیستان و بلوچستان؛ امنتر از تصور رسانههای معاند
سالارزهی همچنین با تأکید بر اینکه دشمنان نظام از هر روزنهای برای ناامننمایی سیستان و بلوچستان استفاده میکنند، گفت: امروز برخلاف تصویرسازی غلط برخی رسانههای خارجی این منطقه جزو استانهای امن کشور است، حتی در تعدادی از حوزهها، امنیت آن از برخی کلانشهرها بیشتر است.
وی ادامه داد: این امنیت نتیجه سالها تلاش نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی، فرهنگی و رسانهای سیستان و بلوچستان است و ما موظفیم آن را بهدرستی تبیین و منعکس کنیم زیرا اگر اطلاعرسانی دقیق و شفاف از سوی روابط عمومیها انجام نشود، میدان به دست دشمن خواهد افتاد.
سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیتهای عظیم انسانی و فرهنگی، نباید در حوزه رسانهای عقب بماند از این رو نیازمند باز تعریف جایگاه رسانههای محلی در توسعه استان هستیم
مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت تولید محتوای رسانهای خلاقانه در فضای جدید ارتباطی تصریح کرد: در عصر سرعت و شبکههای اجتماعی، یک عکس، خبر کوتاه یا اینفوگرافی میتواند تأثیرگذاری عمیقتری نسبت به گزارشهای بلند داشته باشد لذا از همه روابط عمومیها میخواهیم با جدیت وارد حوزه جهاد تبیین شوند.
سالارزهی با اشاره به ظرفیتهای مغفول مانده در برخی دستگاههای اجرایی این پرسش را مطرح کرد که چرا برخی نهادها با داشتن نمایشگر شهری یا شبکههای ارتباط مردمی، محتوای تولیدی خود را به اشتراک نمیگذارند.
وی تاکید کرد: امروز هر دستگاه اجرایی باید بخشی از توان رسانهای خود را در خدمت جریانسازی گفتمان انقلاب و اطلاع رسانی از خدمات نظام قرار دهد.
وی با انتقاد از کمتحرکی برخی رسانههای محلی گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیتهای عظیم انسانی و فرهنگی نباید در حوزه رسانهای عقب بماند از این رو نیازمند باز تعریف جایگاه رسانههای محلی در توسعه استان هستیم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: وظیفه داریم صدای مردم را به دولت برسانیم و خدمات دولت را به مردم اطلاع دهیم، امروز روابط عمومیها نهتنها سخنگوی سازمان خود هستند بلکه باید روایتگر امید، خدمت و انسجام در جامعه باشند.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان بهعنوان دومین استان پهناور کشور با بیش از سه میلیون و ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۶ شهرستان است.