به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست بررسی پایلوت استفاده از موتورسیکلت برقی کار در تهران تأکید کرد: میزان آلودگی از موتورسیکلتهای فرسوده در استان تهران یکی از اصلیترین عوامل متحرک بشمار می رود.
وی افزود: برغم زحماتی که در گذشته انجام گرفته اما به دلیل مشکلات و موانع و ناهماهنگی بین دستگاهها، توفیق در بحث اسقاط نداشته ایم.
معتمدیان در ادامه با بیان اینکه قوانین متعددی همچون قانون هوای پاک تا تکالیفی که در قوانین بودجه سنواتی و در برنامه ششم و برنامه هفتم بوده است داشته ایم، افزود: برغم این تکالیف اما هنوز توفیقی حاصل نشده است.
وی اظهار کرد: این دوره ها مستمر خواهد بود و با کمک همه دستگاهها میتوانیم در واقع بحث ساماندهی موتورسیکلتها را دنبال کنیم؛ علاوه بر این بحثهای امنیتی و اجتماعی که موتورسیکلت ها در تهران ایجاد کرده است، باید جدی گرفته شود.
استاندار تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد فوتیهای استان مربوط به تصادف موتورسیکلت و راکبین موتورسیکلت است و به همین دلیل این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار تهران در پایان بخش اول جلسه پس از شنیدن گزارشات دستگاههای مربوطه و بررسی موضوع بکارگیری آزمایشی موتورسیکلت های برقی کار در سطح شهر تهران افزود: دستور اجرای طرحهای مستقیم باید صادر شود تا در جلسه بعدی تفاهمنامهای برای اجرای طرحها آماده شود.
وی در ادامه گفت: مخاطبان این طرحها باید از بخشهای مختلفی نظیر فروشگاههای زنجیرهای و کارشناسان که سالهاست در این زمینه فعالیت میکنند هستند که باید بهرهبرداری کنند.
استاندار تهران تاکید کرد: هدف ما این است که با همکاری همه نهادها اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه مشخصات رانندگان و سفرهای انجام شده جمعآوری شود تا در اختیار پلیس راهور و شهرداری تهران قرار گیرد.
وی گفت: این اطلاعات میتواند به بهبود برنامهریزیها و مدیریت ترافیک در تهران کمک کند.
استاندار تهران در ادامه به اصلاح و بازنگری آییننامهها و قوانین موجود اشاره کرد و اظهار کرد: با این اقدامات تلاش داریم ظرفیتهای قانونی جدیدی برای مدیریت بهتر استانداردها ایجاد کنیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف سازیم.