در جریان گفتوگو درباره فصل جدید سریالش در نتفلیکس، «هالیوود ریپورتر» از میلر پرسید که او برای احیای ژانر ابرقهرمانی — در این سالگرد تأثیرگذاری «ددپول» — چه کاری میتواند انجام دهد. میلر گفت: «فکر میکنم مارول سلاحی مخفی دارد که هنوز موفق به رونمایی از آن نشده، و آن چیزی نیست جز دنیای کامل «مردان ایکس». «مردان ایکس» همان چیزی بود که من را وارد دنیای کمیک کرد. آنها شخصیتهای موردعلاقه من هستند. من به رئیس مارول، کوین فایگی، ایمیل زدم و گفتم: “اگر قرار باشد در دنیای مارول کاری را به من بسپاری، لطفاً اجازه بده «مردان ایکس» باشد.” من یک فیلم «مردان ایکس» در دست توسعه در فاکس داشتم، درست زمانی که ادغام اتفاق افتاد. فیلمی که واقعاً فوقالعاده میشد. مبنای آن کمیک «مردان ایکس» شماره ۱۴۳ بود، چیزی شبیه «تنها در خانه» با ترکیبی از «بیگانه».»
میلر کمی هم جنبه احتیاط را رعایت و اضافه میکند: «اما اگر دیسی بالاخره سراغ ساخت «اقتدار» برود، آن کمیک موردعلاقه من است — مثل لیگ عدالت است، فقط با این تفاوت که آدم میکشند! به نظرم هنوز فضای زیادی در این ژانر باقی مانده و داستانهای متنوعی هست که میتوان تعریف کرد.»
او اشاره میکند که از فیلم اخیر مارول به نام «صاعقهها» که با اینکه در گیشه کمی با مشکل روبهرو شد اما نقدهای مثبتی گرفت، بسیار خوشش آمده است: «به نظرم «صاعقهها» فیلم فوقالعادهای بود. فلورنس پیو عالی بود. باقی بازیگران هم کارشان را عالی انجام دادند و صحنههای اکشن هم واقعگرایانه و خوب بود. در مجموع فیلم از نظر تماتیک یکدست بود. آدم یادش میره چقدر مهمه که همه چیز با هم جور دربیاد و بهنوعی حس رضایتبخشی بده.»
کارگردان این فیلم، جیک شرایر، در حال مذاکره برای کارگردانی اولین — و قطعاً نه آخرین — فیلم «مردان ایکس» در مارول است.
وقتی از میلر پرسیده شد که آیا حس میکند به اندازه کافی بابت راهاندازی فرنچایز «ددپول» — که قسمت سوم آن با عنوان «ددپول و ولورین» سال گذشته تبدیل به یک بلاکباستر شد — به او اعتبار داده میشود، گفت: «کاملاً آگاهام که بیشتر از سهم خودم اعتبار گرفتهام. من خوششانسترین دستوپاچلفتی روی کره زمین بودم. هیچ شکایتی ندارم، و رایان رینولدز واقعاً ترکاند. هیچوقت انتظار نداشتم استودیوی خودم را داشته باشم. هیچوقت فکر نمیکردم فیلمی بسازم، چه برسد به اینکه فیلمی موفق مثل «ددپول» باشد، یا حتی «ترمیناتور: سرنوشت تاریک». با اینکه «سرنوشت تاریک» اون زمان موفقیت مالی زیادی نداشت، حالا دیگه سودآوره. و بعدش هم اینکه تونستم «عشق، مرگ و رباتها» رو بسازم — احتمالاً افتخارآمیزترین کارم. همچنین، من سنم بالا رفته — ولی هنوز به ته خط نرسیدهام.»