افتخار ۱۶۰ هزار خادمیار رضوی،نتیجه جریان مردمی خدمت است


«احمد میرزاده» رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت آستان قدس رضوی،در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید کانون خدمت رضوی کرمانشاه، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ و با تدبیر و رویکرد توسعه خدمت خادم و مخدوم، به همت شهید والامقام آیتالله رئیسی، شبکه خادمیاری رضوی پایهگذاری شد؛ شبکهای که هدف آن تسهیل خدمترسانی به محرومان و مستضعفان و فراهمکردن زمینه زیارت برای مردم بود.
وی افزود:این تشکیلات مردمی با محوریت دفاتر استانیِ نمایندگی آستان قدس در سراسر کشور رشد کرد و در سال ۱۳۹۸ با حضور حجتالاسلام والمسلمین مروی، روند تشکیلاتی و مأموریتهای آن بازنگری شد و دفاتر استانی به “کانونهای خدمت رضوی” تغییر نام یافت.
رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اصل ریشهای این شبکه، مردمیبودن و تکیه بر الگوی مردمنهاد با محوریت دلدادگی به امام رضا(ع) است.
به گفته میرزاده در حال حاضر ۳۱ نیروی اداری در سطح کشور مسئولیت هماهنگی را بر عهده دارند و بقیه شبکه، شامل دهها هزار خادمیار و یاور رضوی، به شکل کاملاً مردمی سازماندهی و فعال هستند و محور خدمت، مردماند.
وی خاطرنشان کرد:در سایه تاکیدات رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان قدس رضوی، ۲۰ کانون تخصصی و کانونهای محلهای و شبکهای ماموریتهای خود را دریافت و پیگیری میکنند. اکنون شبکهای با بیش از ۱۶۰ هزار خادمیار، دارای هویت و سازماندهی مشخص، در کشور فعال است که با نیت گرهگشایی و خدمت به خلق خدا، با نام امام رضا(ع) مشغول خدمتند.
او اضافه کرد: این ظرفیت عظیم، میتواند منشا حرکتهای اجتماعی عمیق و جریانهای اثرگذار و توسعه فرهنگی اسلامی رضوی باشد.
میرزاده وظیفه اصلی کانون خدمت رضوی را، ایجاد ارتباط و حال و هوای امام رضایی در جامعه عنوان کرد وگفت: خدمات این شبکه، زمینهساز تعمیق پیوند مردم با امام رئوف است و هدفمان این است که اقشار مختلف جامعه، به ویژه گروههای نیازمند، بتوانند به برکت این خدمات، ارتباط و توسل بیشتری به بارگاه امام رضا(ع) پیدا کنند.
رئیس مرکز خادمیاری آستان قدس رضوی شرط موفقیت این شبکه را، اتکای کامل به مردم، خیرین، و ظرفیتهای استانی و مردمی دانست و گفت: کار با مردم و برای مردم انجام میشود و همین مشارکت مردمی بزرگترین سرمایه ماست و آنچه موجب موفقیت ما در این مسیر بوده، احترام، تکریم، شأن نوکری و تعامل مثبت با بدنه مردمی و ائمه جمعه و مدیران محلی بوده است.
وی افزود: هرچه مسئولیت، عنوان و جایگاه بالاتر باشد، شأن نوکری، تکریم و خدمتگزاری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد
میرزاده خطاب به مسئولان سابق و جدید کانون نیز گفت: عنوان خادمی مدیر پیشین در دستگاه امام رضا(ع) باقی خواهد بود و خدمات ارزنده او فراموش نخواهد شد. همچنین برای مدیر جدید کانون خدمت رضوی استان، آرزوی توفیق دارم و از همه همکاران و مسئولان میخواهم که همکاری و حمایت خود را برای ادامه این مسیر حفظ کنند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت ویژه استان کرمانشاه را در استقبال از زائران عتبات عالیات، بر خدمات ویژه اربعین و کسب مقامهای برتر کشوری در خدمت رسانی کانونهای رضوی تأکید کرد وگفت:امیدوارم این روند مستمر باشد و با حمایت همه مسئولان و همت شما عزیزان، بتوانیم در ایام پیشرو، بهویژه دهه ولایت، عید غدیر، و اربعین حسینی، بهترین خدمات ممکن را ارائه دهیم.
رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت آستان قدس رضوی، در پایان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره تسهیل ازدواج و جوانی جمعیت نیز گفت: در دو سال اخیر، بحث تسهیل ازدواج و حمایت از فرزندآوری در دستور کار جدی قرار گرفته و بنیاد کرامت رضوی برنامهریزی منسجمی در این زمینه دارد و امیدواریم با تلاش مضاعف و استمرار این خدمات، بتوانیم در احیای نام امام رضا(ع) و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) موفق باشیم.
خبرنگار: طیبه دولتآبادی