گلف و بی‌ام‌و به جنگ فراری ۱۰۰۰ اسب بخاری رفتند!

 گلف و بی‌ام‌و به جنگ فراری ۱۰۰۰ اسب بخاری رفتند!
 وقتی یک سوپرماشین میلیون‌دلاری مثل فراری SF90 در برابر دو آلمانی تیون‌شده قرار می‌گیرد، نتیجه چه خواهد بود؟ درگ اخیر این سه خودرو، با شگفتی همراه بود!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پدال، گلف R و ب‌ام‌و M240i در حالت عادی هرگز نمی‌توانند حریف سوپرکاری مثل فراری SF90 شوند ولی وقتی پای تیونینگ‌هایی با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت وسط باشد اوضاع فرق می‌کند.

انزو فراری زمانی گفته بود: «آیرودینامیک برای کسانی است که نمی‌توانند موتورهای قدرتمند بسازند.» حالا، ۶۵ سال پس‌ازاین ادعا، SF90، یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین اسب‌های سرکش فراری، در یک مسابقه درگ مقابل دو خودروی آلمانی تیونینگ شده قرار گرفت و نتیجه، تأییدی بر حرف انزو بود. این سوپرکار با مهندسی خیره‌کننده و قیمتی چند برابری، در برابر یک ب‌ام‌و M240i و یک فولکس‌واگن گلف R تیونینگی، حرفی برای گفتن نداشت.

فراری SF90 با پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو با گیربکس دوکلاچه هشت سرعته و سیستم چهارچرخ محرک با محور جلو تمام الکتریکی، در شتاب، سرعت و آیرودینامیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی با وجود گذاشت شش سال از زمان معرفی، هنوز هم خودروهای کمی توان مغلوب کردن آن را دارند ولی در این مسابقه، داستان به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد.

در یک طرف رینگ، ب‌ام‌و M240i قرار دارد که توسط تام ریگلی، یکی از بهترین تیونرهای خودروهای ب‌ام‌و، تقویت شده است. این خودرو با پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر تک توربو، حالا ۱۰۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در طرف دیگر، یک فولکس‌واگن گلف R سه‌در حضور دارد که پیشرانه اصلی آن با موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی RS3 جایگزین شده و توسط تام پارکر تیونینگ شده است. این گلف ۱۰۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۱۴ نیوتن متر گشتاور دارد و از گیربکس دوکلاچه هفت سرعته بهره می‌برد.

در مسابقهٔ درگ بین این سه ماشین هزار اسبی، فراری SF90 با شتابی انفجاری شروع کرد، اما تنها ۲.۵ ثانیه طول کشید تا ب‌ام‌و و گلف آن را پشت سر بگذارند. این دو خودروی تیونینگ شده با قدرت و گشتاور عظیم خود، به‌گونه‌ای از کنار سوپرکار ایتالیایی عبور کردند که گویی SF90 در جای خود متوقف شده است. درنهایت، ب‌ام‌و M240i با زمان ۹.۱ ثانیه، گلف R با ۹.۵ ثانیه و فراری SF90 با ۹.۷ ثانیه به خط پایان رسیدند. در مسابقات رولینگ وضعیت برای فراری بدتر شد و هرچه مسافت طولانی‌تر می‌شد، فاصله بین SF90 و دو خودروی آلمانی بیشتر می‌شد.

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها