اتوبوس‌های تازه‌نفس تهران نصیب کدام مناطق می‌شوند؟+ جدول

 اتوبوس‌های تازه‌نفس تهران نصیب کدام مناطق می‌شوند؟+ جدول
 روزانه بیش از یک میلیون نفر دراین شهر شلوغ با ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی در۴۵۶۱ایستگاه جابه‌جا می‌شوند. بخشی از این جابه‌جایی توسط خطوط تندرو یا همان بی‌آرتی و بخشی هم توسط خطوط فیدر(غیرتندرو) انجام شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از هشمهری، روزانه بیش از یک میلیون نفر دراین شهر شلوغ با ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی در۴۵۶۱ایستگاه جابه‌جا می‌شوند. بخشی از این جابه‌جایی توسط خطوط تندرو یا همان بی‌آرتی و بخشی هم توسط خطوط فیدر (غیرتندرو) انجام شده است. اتوبوس‌های جدید برقی و غیربرقی شهرتهران هم بین مناطق مختلف از شمال تا جنوب شهر تقسیم و درخطوط فیدر فعال شده‌اند. در گذشته این باور وجود داشت که اتوبوس‌های نو سهم مناطق خوش‌نشین شمال شهر می‌شود و فرسوده‌ها نصیب جنوب شهری‌هاست. اما آمار‌های این دوره مدیریت شهری خلاف باور‌ها را نشان می‌دهد.

بیشترین اتوبوس‌ها در جنوب تهران

لیست واگذاری‌ها نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از اتوبوس‌ها درمناطق جنوب شهر مشغول خدمات‌رسانی هستند. ازمجموع هزار و ۱۱۴ اتوبوس غیربرقی جدید، سهم مناطق یک تا ۸و همچنین منطقه۲۲درمجموع ۴۹۳دستگاه بوده و سهم مناطق ۹تا ۲۱هم ۶۲۱ دستگاه است. در نتیجه با نوسازی‌های صورت‌گرفته، ناوگان اتوبوسرانی در مناطق ۲و ۱۷کاملا نوسازی شده و این مناطق دیگر اتوبوس فرسوده ندارند.

برقی‌ها در مرکز شهر

علاوه بر اتوبوس‌های غیربرقی که وارد ناوگان شده‌اند، ۱۸۹دستگاه اتوبوس برقی هم وارد ناوگان شده است. این ۱۸۹دستگاه در ۱۱خط مرکز شهر و محدوده بازار بزرگ تهران به کار گرفته شده‌اند. با حضور در نقاطی مانند میدان امام خمینی (ره)، میدان جمهوری، میدان بهارستان، میدان فردوسی، پل کریم‌خان، میدان انقلاب و میدان امام حسین (ع) شهروندان می‌توانند از این اتوبوس‌های لاکچری استفاده کنند.

کدام مناطق بیشترین اتوبوس نو را دریافت کرده‌اند؟

از بین مناطق ۲۲گانه شهرتهران، بیشترین تعداد اتوبوس نو (غیربرقی) به‌ترتیب در مناطق ۵، ۱۱و ۲۰به کارگرفته شده‌اند. سهم این مناطق به‌ترتیب ۱۶۶، ۱۳۹و ۹۸ دستگاه بوده است.

کدام مناطق کمترین اتوبوس را دریافت کرده‌اند؟

درمقابل بیشترین‌ها، کمترین‌ها را داریم. مناطق ۹، ۳و همچنین ۱۶و (به شکل مشترک) ۱۴کمترین اتوبوس را دریافت کرده‌اند. سهم این مناطق به‌ترتیب ۱۲، ۱۸و ۲۱دستگاه است.

نوسازی تمام ناوگان فرسوده تهران تا پایان سال

احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:خدمات‌رسانی اتوبوس‌های شرکت واحد به این شکل نیست که بتوانیم آنها را محدود به یک منطقه خاص بدانیم. برای مثال اتوبوسی از منطقه‌ای در جنوب شهر شروع به حرکت می‌کند و با گذر ازچند منطقه در ایستگاه پایانی به منطقه‌ای در شمال شهر می‌رسد و برعکس. به همین جهت مناطق اتوبوسرانی متفاوت با مناطق شهری است و ۶منطقه اتوبوسرانی و ۸سامانه تندرو در شهر تهران داریم. اتوبوس‌هایی که وارد خطوط می‌شوند متعلق به تمام شهر هستند و نگاه ما در بحث نوسازی هم کلی است و امیدواریم تا پایان سال ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نوسازی شود. دربحث نوسازی معیار‌های مختلفی وجود دارد؛ مثلا منطقه۱۷دارای ۳خط اتوبوسرانی است که هر۳ خط فرسوده بود و با حدود ۳۵دستگاه اتوبوس جدید هر۳خط نوسازی شد. البته در بحث نوسازی خطوط باتوجه به اینکه بیشترین مسافر اتوبوس را در جنوب شهر داریم، تلاش شد تا خطوط فرسوده در این محدوده بیشتر نوسازی شود.

اتوبوس‌های تازه‌نفس تهران نصیب کدام مناطق می‌شوند؟+ جدول

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها