اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو اکستریم / معامله کدام مدل سود بیشتری دارد؟ + جدول خرداد۱۴۰۴

 اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو اکستریم / معامله کدام مدل سود بیشتری دارد؟ + جدول خرداد۱۴۰۴
 در این گزارش به بررسی میزان اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه اکستریم می‌پردازیم.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت اکستریم در بازار آزاد و کارخانه، اکستریم LX مدل ۱۴۰۳ در بازار آزاد به قیمت ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو حدود ۲۵۵ میلیون تومان ارزان‌تر است و بدین ترتیب اکستریم LX در نمایندگی‌های اکستریم به قیمت ۲ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت بازار اکستریم TXL مدل ۱۴۰۳ نیز حدود ۴ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان است و در کارخانه نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب با خرید اکستریم TXL از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود ۳۶۸ میلیون تومان سود می‌کنید. اما قیمت کارخانه اکستریم VX حدود ۴ میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان می‌باشد در صورتی که این خودرو در بازار آزاد با قیمت ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد درنتیجه قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو حوالی ۵۴۴ میلیون تومان اختلاف دارد بدین ترتیب خرید و فروش اکستریم VX بیشترین سود را دربین محصولات اکستریم دارد. در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم در خرداد ۱۴۰۴ را بخوانید.

قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم - خرداد ۱۴۰۴

برند قیمت بازار آزاد(تومان) قیمت کارخانه(تومان) اختلاف قیمت(تومان)
اکستریم LX ۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم TXL ۴,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX ۵,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴۴,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی اکستریم VX با تیگو ۸ پرومکس

اکستریم VX از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز به پاشش مستقیم سوخت بهره‌ می‌برد که قادر به تولید ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

قدرت تولیدی این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نسل ششم ساخته‌های شرکت آمریکایی بورگ وارنر است که امکان ۷ حالت رانندگی را فراهم می‌سازد.

پیشرانه تیگو ۸ پرومکس ۲ لیتری توربو شارژر با فناوری پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیش از معرفی تیگو ۸ پرو ای پلاس (پلاگین هیبرید) تیگو ۸ پرومکس قوی‌ترین خودروی مونتاژی تاریخ کشور بود.

این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه ‌تر گتراگ و سیستم چهارچرخ محرک نسل چهارم شرکت آمریکایی بورگ وارنر به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این نیرو و این سیستم انتقال قدرت، نشان‌دهنده توانایی حرکت تیگو ۸ پرومکس در مسیرهای ناهموار است. همچنین تیگو ۸ پرو مکس به سبب مجهز بودن به سیستم چهار چرخ محرک از ۶ حالت رانندگی بهره می‌برد.

پیشرانه این دو خودرو از نظر حجم یکسان است، اما نیروگاه تولیدی اکستریم تی ایکس ال به سبب تغییرات در برنامه‌ریزهای الکترونیکی و مکانیکی، قدرت بیشتری را نسبت به تیگو ۸ پرومکس تولید میکند. گیربکس خودروی اکستریم تی ایکس ال از نوع AT است و خصلت این نوع‌ گیربکس،‌ استهلاک نسبتا کم‌تر نسب به گیربگس دو کلاچه تیگو ۸ پرومکس است

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها