اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو اکستریم / معامله کدام مدل سود بیشتری دارد؟ + جدول خرداد۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت اکستریم در بازار آزاد و کارخانه، اکستریم LX مدل ۱۴۰۳ در بازار آزاد به قیمت ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان معامله میشود این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو حدود ۲۵۵ میلیون تومان ارزانتر است و بدین ترتیب اکستریم LX در نمایندگیهای اکستریم به قیمت ۲ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به فروش میرسد.
قیمت بازار اکستریم TXL مدل ۱۴۰۳ نیز حدود ۴ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان است و در کارخانه نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب با خرید اکستریم TXL از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود ۳۶۸ میلیون تومان سود میکنید. اما قیمت کارخانه اکستریم VX حدود ۴ میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان میباشد در صورتی که این خودرو در بازار آزاد با قیمت ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد درنتیجه قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو حوالی ۵۴۴ میلیون تومان اختلاف دارد بدین ترتیب خرید و فروش اکستریم VX بیشترین سود را دربین محصولات اکستریم دارد. در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم در خرداد ۱۴۰۴ را بخوانید.
قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم - خرداد ۱۴۰۴ | |||
برند | قیمت بازار آزاد(تومان) | قیمت کارخانه(تومان) | اختلاف قیمت(تومان) |
اکستریم LX | ۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم TXL | ۴,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم VX | ۵,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه فنی اکستریم VX با تیگو ۸ پرومکس
اکستریم VX از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز به پاشش مستقیم سوخت بهره میبرد که قادر به تولید ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
قدرت تولیدی این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل میشود. سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نسل ششم ساختههای شرکت آمریکایی بورگ وارنر است که امکان ۷ حالت رانندگی را فراهم میسازد.
پیشرانه تیگو ۸ پرومکس ۲ لیتری توربو شارژر با فناوری پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیش از معرفی تیگو ۸ پرو ای پلاس (پلاگین هیبرید) تیگو ۸ پرومکس قویترین خودروی مونتاژی تاریخ کشور بود.
این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر گتراگ و سیستم چهارچرخ محرک نسل چهارم شرکت آمریکایی بورگ وارنر به هر چهار چرخ منتقل میشود. این نیرو و این سیستم انتقال قدرت، نشاندهنده توانایی حرکت تیگو ۸ پرومکس در مسیرهای ناهموار است. همچنین تیگو ۸ پرو مکس به سبب مجهز بودن به سیستم چهار چرخ محرک از ۶ حالت رانندگی بهره میبرد.
پیشرانه این دو خودرو از نظر حجم یکسان است، اما نیروگاه تولیدی اکستریم تی ایکس ال به سبب تغییرات در برنامهریزهای الکترونیکی و مکانیکی، قدرت بیشتری را نسبت به تیگو ۸ پرومکس تولید میکند. گیربکس خودروی اکستریم تی ایکس ال از نوع AT است و خصلت این نوع گیربکس، استهلاک نسبتا کمتر نسب به گیربگس دو کلاچه تیگو ۸ پرومکس است