پول بده و مخاطب بگیر! برنامه جدید اینستاگرام برای جذب کاربر از تیکتاک و یوتوب

اینستاگرام با راهاندازی طرح آزمایشی «Referrals»، وارد فاز جدیدی از رقابت با تیکتاک و یوتوب شده و به سازندگانی که بتوانند کاربر جدید جذب کنند، تا سقف ۲۰ هزار دلار پاداش میدهد. این طرح فعلاً محدود به آمریکا و فقط با دعوتنامه فعال است.
به گزارش اقتصادآنلاین، اینستاگرام در رقابت جدیدی با تیکتاک و یوتوب، از برنامه آزمایشی جدیدی با نام Referrals رونمایی کرده که در آن سازندگان محتوا میتوانند با جذب کاربران جدید به اینستاگرام، تا ۲۰ هزار دلار پاداش نقدی دریافت کنند. این برنامه فعلاً تنها برای کاربران آمریکایی و بهصورت دعوتنامهای در دسترس است.
بهگزارش بیزینساینسایدر، شرکت متا (مالک اینستاگرام) تأیید کرده که این برنامه، راهی تازه برای پرداخت به سازندگان در ازای جذب ترافیک به این پلتفرم است. بهعنوان نمونه، «کورتنی کنفیلد» که صفحهای برای سگش «Rambo» دارد، یکی از دعوتشدگان به این برنامه است.
Referrals بهمدت شش هفته، از ماه مه تا ژوئن (اوایل اردیبهشت تا اواسط تیر) اجرا میشود و پرداختها از طریق شرکتی ثالث به نام Glimmer انجام خواهد شد؛ جزئیات آن نیز در راهنمای رسمی اینستاگرام آمده است.
اینستاگرام از سازندگان خواسته تا لینک پروفایل، ریلز، پستها یا کانالهای خود را در خارج از پلتفرم، مثل تیکتاک، یوتوب، دیسکورد، ساباستک و سایر اپها منتشر کنند تا مخاطب جدید جذب شود.
در این طرح، دو مدل پاداش وجود دارد:
- برخی سازندگان برای هر کاربر واجد شرایطی که ثبتنام کند، ۱۰۰ دلار دریافت میکنند.
- برخی دیگر برای هر ۱۰۰۰ بازدید واجد شرایط از اپلیکیشن، ۱۰۰ دلار خواهند گرفت.
اجرای این طرح در شرایطی است که اینستاگرام با فشار پروندههای ضدانحصار در ایالات متحده، بهویژه توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مواجه است و رقابتش با تیکتاک و یوتوب بیش از همیشه حساس شده است. Referrals تلاشی جدید است برای بازگرداندن جریان مخاطب، درست در دل بحرانی که توجه کاربران در حال مهاجرت از اینستاگرام است.