لوگو ایران خودرو در آستانه سال جدید تغییر کرد

لوگو ایران خودرو در آستانه سال جدید تغییر کرد
 مدتی کوتاه پس از تغییر مالکیت و مدیریت ایران‌خودرو، نشان این خودروساز بزرگ ایرانی نیز تغییر کرده است. لوگو ایران خودرو در روز 26 اسفندماه 1403 تغییر کرد. رسانه‌های مختلف داخلی نیز این خبر را ...

مدتی کوتاه پس از تغییر مالکیت و مدیریت ایران‌خودرو، نشان این خودروساز بزرگ ایرانی نیز تغییر کرده است. لوگو ایران خودرو در روز 26 اسفندماه 1403 تغییر کرد. رسانه‌های مختلف داخلی نیز این خبر را پوشش داده‌اند.

لوگو جدید ایران خودرو در مقایسه با نشان قبلی آن، تغییرات محدودی را تجربه کرده است. در این لوگو همچنان شاهد نقش بستن تصویر اسب روی یک سپر هستیم، طرحی که یادآور خاندان‌های اشرافی اروپایی در قرون وسطا است. با این حال این طرح اکنون جزئیات بیشتری به خود گرفته است.

نشان اسب در لوگو ایران خودرو، نماد قدرت، پویایی و سرعت است که از ویژگی‌های یک خودرو مدرن به حساب می‌آید. این اسب اکنون جزئیات طراحی بیشتری دارد و احساس زنده بودن را به بیننده تلقین می‌کند. همچنین افزایش جزئیات این اسب، می‌تواند به عنوان نمادی از افزایش سطح کیفی و فناوری محصولات جدید ایران‌خودرو تلقی شود. علاوه بر این، اسب به عنوان نمادی از اصالت و میراث ملی، ارتباط عمیقی با تاریخچه‌ ایران‌خودرو برقرار می‌کند.

لوگو ایران خودرو

نماد ایران‌خودرو از دهه 1380 تاکنون، روی یک سپر نقش بسته است. سپر به عنوان نمادی از استحکام و ایمنی شناخته شده است. همچنین نماد سپر حس محافظت را نیز ایجاد می‌کند. در واقع ایران‌خودرو سعی دارد با استفاده از نماد سپر، اعتماد و اطمینان مشتریان را به خودروهایش افزایش دهد.

تایپوگرافی جدید در لوگو ایران خودرو

علاوه بر تغییر نماد اسب در لوگو جدید ایران‌خودرو، تایپوگرافی این برند نیز تغییر کرده است. تایپوگرافی انگلیسی IKCO با حروف زاویه‌دار و شکسته طراحی شده است که حس دقت مهندسی، استحکام و تکنولوژی را به بیننده منتقل می‌کند. فونت مورد استفاده در نوشته "IKCO" را معمولا در برندهای مربوط به حوزه فناوری دیده‌ایم.

در تایپوگرافی فارسی‌ «ایران خودرو» نیز شاهد فرم‌های هندسی و زاویه‌دار هستیم. در واقع تایپوگرافی فارسی و انگلیسی، مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند. ایران‌خودرو سعی کرده است با استفاده از تایپوگرافی جدید، احساس مدرن و تازه بودن را به بیننده انتقال دهد. رنگ لوگو ایران‌خودرو نیز همچنان آبی است که نمادی از فناوری و تحول محسوب می‌شود. رنگ آبی در ساخته‌های مربوط به دنیای فناوری (همچون محصولات مایکروسافت) به صورت گسترده استفاده می‌شود. البته این رنگ در دنیای خودروسازی نیز مورد استفاده است. برندهایی همچون فورد،‌ سوبارو و جیلی از این رنگ در نماد خود بهره گرفته‌اند.

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها