پارس خودرو با عرضه رووی eRX5، می‌خواهد سهم بیشتری از بازار خودروهای وارداتی داشته باشد

پارس خودرو با عرضه رووی eRX5، می‌خواهد سهم بیشتری از بازار خودروهای وارداتی داشته باشد
 پارس خودرو تصمیم گرفته است با عرضه رووی eRX5، سهم خود را از بازار خودروهای وارداتی بهبود دهد.

پارس‌خودرو همانند دو خودروساز دیگر یعنی ایران‌خودرو و سایپا، از ابتدای آزادسازی واردات خودرو به این حوزه ورود کرده است. نخستین محصول وارداتی پارس‌خودرو برای بازار ایران، زوتی DL5 بود. این محصول با وجود قیمت پایین نسبت به دیگر خودروهای وارداتی، در بازار ما ناکام ماند. حال پارس‌خودرو در مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی، تصمیم گرفته است تا رووی eRX5 را عرضه کند. آیا پارس‌خودرو این بار در عرضه محصول وارداتی خود موفق ظاهر می‌شود؟ در ادامه خواهیم فهمید.

خودروسازان بزرگ کشور به دلایل مختلف، عملکرد موفقی در عرضه محصولات وارداتی نداشته‌اند. سوزوکی کیزاشی، رنو کپچر، دانگ‌فنگ شاین مکس و زوتی DL5 مثال‌هایی از این عملکرد ناموفق هستند. حتی سایپا نیز بهره چندانی از محبوبیت چانگان CS35 پلاس و CS55 پلاس نمی‌برد و عرضه این دو خودرو را محدود نگه داشته است. با این حال وضعیت هیچ‌کدام از خودروهای وارداتی عرضه شده به اندازه زوتی DL5 نامطلوب نیست. این خودرو آن‌قدر در بازار ناکام باقی مانده است که حتی افزایش قیمت‌ها نیز بر آن تاثیر چشمگیری نداشته‌اند. هم‌اکنون با پرداخت مبلغ یک میلیارد و 250 میلیون تومان، می‌توانید نسبت به خرید زوتی DL5 اقدام کنید.

مشخصات فنی محصول جدید پارس خودرو

اکنون پارس خودرو تصمیم گرفته است با عرضه رووی eRX5، سهم خود را از بازار خودروهای وارداتی بهبود دهد. رووی eRX5 محصولی کاملا متفاوت نسبت به زوتی DL5 است. این خودرو یک کراس‌اوور متوسط با پیشرانه هیبریدی و فناوری‌های مدرن محسوب می‌شود. این موضوع در ابتدا یک نکته مثبت تلقی می‌شود اما می‌تواند به عنوان پاشنه آشیل eRX5 نیز عمل کند.

زوتی DL5
زوتی DL5، خودرویی که از آن کمتر می‌شنویم.

رووی eRX5 به ترکیب پیشرانه برقی و بنزینی مجهز شده است. موتور بنزینی این خودرو از نوع 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که حداکثر 185 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. موتور دوم نیز یک پیشرانه الکتریکی است که 241 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس 10 سرعته نیمه خودکار (AMT) وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. پکیج باتری این خودرو نیز 12.3 کیلووات ساعت ظرفیت دارند که در کنار باک بنزین، پیمایش 1050 کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌آورند.

امکانات رووی eRX5 به شرح زیر هستند:

رفاهی: سقف پانورامیک، چراغ‌های جلو ماتریکس، درب صندوق برقی، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور فشار باد تایرها، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ 19 اینچی آلومینیومی، دستگیره درهای مخفی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، نمایشگر 27 اینچی 4K.

رووی eRX5

ایمنی: 6 کیسه‌هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل کشش، ASR، دوربین ثبت وقایع و سیستم‌های کمکی رانندگی (کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشداردهنده خروج از مسیر و سیستم کمکی رانندگی بین خطوط).

بنابراین برخلاف زوتی DL5، رووی eRX5 یک خودرو پیچیده است و به نگهداری دقیق نیاز دارد. اگر پارس‌خودرو بتواند زیرساخت لازم برای ارائه خدمات به این خودرو را فراهم کند، می‌توان به موفقیت رووی eRX5 اطمینان داشت. با این حال در نبود خدمات پس از فروش مناسب، کمتر کسی به خرید خودروهای پیچیده و مدرن علاقه نشان می‌دهد. دلیل این موضوع، دشواری نگهداری این خودروها برای مالکان است. خوشبختانه پارس‌خودرو همچنان سعی دارد با پایین نگه داشتن قیمت محصولاتش، آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای مشتریان تبدیل کند. قیمت رووی eRX5 در مبادی ورودی معادل یک میلیارد و چهارصد و پنجاه و چهار میلیون تومان اعلام شده است. انتظار داریم قیمت نهایی این کراس‌اوور در بازه 1.9 میلیارد تومان تعیین شود. با این حساب، رووی eRX5 رقیبی برای لاماری ایما هیبرید و تیگو 7 پرو e پلاس خواهد بود.

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها