فرودگاه قزوین درصورت توسعه می‌تواند پشتیبان فرودگاه مهرآباد تهران باشد

 فرودگاه قزوین درصورت توسعه می‌تواند پشتیبان فرودگاه مهرآباد تهران باشد
 رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: فرودگاه قزوین در صورت توسعه و تغییرات فنی می‌تواند بعنوان پشتیبان فرودگاه مهرآباد تهران عمل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسین پورفرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشور روز چهارشنبه با محمد نوذری استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که جواد حق لطفی معاون عمرانی و علی بخشعلی پور رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ویژه قزوین نیز حضور داشتند در خصوص توسعه باند فرودگاهی تبادل نظر شد.

پورفرزانه در این دیدار گفت: فرودگاه خدمات هواپیمایی ویژه قزوین در حال حاضر با ۱۲۰۰ متر باتد ظرفیت خوبی برای امور پشتیبانی دارد اما لازم است با کمک بخش خصوصی برای توسعه آن اقدام شود.

فرودگاه قزوین درصورت توسعه می‌تواند پشتیبان فرودگاه مهرآباد تهران باشد 

وی افزود: در صورت گسترش فضای موجود و الحاق زمینهای اطراف به فرودگاه و توسعه و تعریض باند به دو برابر امکان فرود هواپیماهای مسافری کوچک در این فرودگاه مهیا می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور یادآورشد: قزوین موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و با نزدیکی به تهران می تواند در شرایط خاص و ویژه بعنوان مشتیبان( بک آپ) فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه پیام البرز عمل کند.

این مدیر تصریح کرد: به نظر می رسد با تغییرات کارشناسی و فنی در فرودگاه قزوین و یک سرمابه گذاری اساسی بتوان از این منطقه بعنوان کانون لجستیک حمل و نقل هوایی استفاده کرد.

فرودگاه قزوین درصورت توسعه می‌تواند پشتیبان فرودگاه مهرآباد تهران باشد 

علی بخشعلی پور مدیر فرودگاه قزوین هم در این دیدار گفت: درحال حاضر بخش ایرتاکسی در فرودگاه راه اندازی شده که می توانیم آن را در چند خط ارتقا بخشیم و بادتوسعه باند فرودگاه نیز به شهرهای اطراف پرواز داشته باشیم.

وی گفت: برای تبدیل شدن فرودگاه قزوبن بعنوان لجستیک حمل و نقل کشاورزی هم آمادگی داریم و درصددیم با استفاده از یک مشاور قوی امکان فرود هواپیماهای ۲۰ تا ۴۰ تن را مهیا کنیم.

وی افزود: پیشنهاد می شود از محل اعتبارات توسعه آزادراهها برای توسعه باند اقدام کنیم تا امکان فرود و استفاده از هواپیمای ۱۷ نفره مسافری فراهم شود.

حق لطفی معاون عمرانی استانداری هم گفت: در فرودگاه کنونی قزوین ظرفیت سرمایه گذاری داریم و از سوی یک متقاضی ۴ موقعیت معرفی شده که تعدادی از زمینهای خارج از محدوده منابع طبیعی و یک بخش درجه یک کشاورزی است اما باید مکانها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی می توانیم باند موجود را با خرید زمین‌های اطراف افزایش دهیم و چون نحوه کاربری کنونی برای فرودگاه قزوین لجستیک بار است لذا اتصال روگذر و زیرگذر راه اهن برای دسترسی به فرودگاه بسیار اهمیت دارد.

حق لطفی اظهارداشت: توسعه باند فرودگاهی و افزایش محدوده ۳.۵ کیلومتری به زمین‌ها حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با مشارکت بخش خصوصی باید عملیاتی شود.

فرودگاه قزوین درصورت توسعه می‌تواند پشتیبان فرودگاه مهرآباد تهران باشد 

معاون عمرانی استانداری قزوین یاداورشد: یک مشاور طرح میزان هزینه توسعه باند فرودگاه را حدود ۷۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود که با پیگیری مستنر و دعوت از مشاوران دیگر توانسته ایم این هزینه را تا نصف کاهش وهیم و مشاور دیگری اعلام آگادگی کرده طرح را با ۳۵ میلیارد تومان اجرایی کند‌.

وی گفت: از محل مولدسازی اراضی جهاد کشاورزی می توانیم طرح توسعه باند فرودگاه قزوین را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام

برای بررسی تازه‌ترین اخبار استان‌ها، به خوشه خبر سر بزنید

برچسب
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها