«چت‌بات صوتی» به قابلیت های برنامه «اصفهان من» اضافه شد

 «چت‌بات صوتی» به قابلیت های برنامه «اصفهان من» اضافه شد
 دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان از افزودن قابلیت «چت‌بات صوتی» به قابلیت های برنامه «اصفهان من» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ‌سعید فردانی با بیان اینکه «دستیار هوشمند شهروندی» حاصل تلاش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در راستای هوشمندسازی بوده است، گفت: سازمان فاوا برای نخستین‌بار در کشور در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و هم‌زمان با بازتولید برنامه کاربردی «اصفهان من»، از فناوری هوش مصنوعی جهت راهنمایی شهروندان به‌عنوان بخشی از برنامه شهرداری اصفهان در تحقق شهر هوشمند بهره‌برداری کرد.

وی افزود: دستیار هوشمند شهروندی، چت‌بات هوش مصنوعی برنامه کاربردی «اصفهان من» است؛ همراهی دیجیتالی برای شهروندان که آن‌ها را در مسیر استفاده آسان‌تر از خدمات شهری یاری می‌دهد. این دستیار هوشمند نه‌تنها به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد، بلکه تلاش می‌کند تجربه‌ای انسانی، صمیمی و دقیق از تعامل با یک سامانه هوش مصنوعی را رقم بزند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه این چت‌بات هوشمند به شهروندان این امکان را می‌دهد که به سادگی از طریق نوشتار یا حتی گفتار با آن ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: به عبارت دیگر این دستیار هوشمند محدود به تعامل متنی با کاربر نبوده و می‌تواند با کاربر صحبت کرده و پاسخ‌های صوتی تولید کند.

وی تصریح کرد: اگر شهروندی قصد دریافت پروانه ساختمانی داشته باشد یا بخواهد درخواست آسفالت معابر یا روشنایی پارک‌ها را ثبت کند، این چت‌بات اطلاعات کامل و مرحله به مرحله‌ای در اختیار او قرار می‌دهد، همچنین پاسخ به پرسش‌هایی همچون نحوه ثبت شکایات شهری، درخواست نصب تابلوهای صنفی برای کسب‌وکارها و بسیاری دیگر از خدمات در حوزه‌های مختلف شهری همگی در حافظه و توانمندی‌های این دستیار هوش مصنوعی گنجانده شده است.

فردانی خاطرنشان کرد: آنچه این دستیار هوشمند را از بسیاری دیگر از چت‌بات‌های موجود متمایز می‌سازد، توانایی در دسترسی به اطلاعات لحظه‌ای و داده‌های پویا در کلان‌شهر اصفهان است؛ این یعنی چت‌بات فقط به داده‌های متنی و دستورالعمل‌های از پیش تعریف‌شده اکتفا نمی‌کند، بلکه بر اساس درخواست و نیاز کاربر به اطلاعات برخط متصل شده و پاسخ‌های دقیق و به‌روزی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند بپرسند: «اتوبوس خط ۹۱ کی به ایستگاه دانشگاه می‌رسد؟» و در کسری از ثانیه پاسخ خود را دریافت کنند؛ این ویژگی برای بیش از ۲۸۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است، همچنین اطلاعاتی درباره زمان حرکت قطارهای مترو، وضعیت آب‌وهوای لحظه‌ای شهر اصفهان و آخرین اخبار شهری نیز به‌صورت لحظه‌ای از طریق چت‌بات قابل دریافت است.

وی اطلاع‌رسانی درباره رویدادهای فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی شهر اصفهان را از دیگر قابلیت های این چت بات دانست و گفت: «دستیار هوشمند شهروندی» امکان مکالمه صوتی دوطرفه را نیز فراهم کرده است؛ شهروندان می‌توانند بدون نیاز به تایپ و نوشتن سوال به‌صورت مستقیم با چت‌بات صحبت و پاسخ‌ها را به‌صورت صوتی دریافت کنند.

بهره‌برداری از «دستیار هوشمند گردشگری» در نوروز ۱۴۰۴

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه «دستیار هوشمند گردشگری» در نوروز ۱۴۰۴ به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اطلاع‌رسانی زنده و لحظه‌ای از ظرفیت پارکینگ‌های شهری به‌ویژه در ایام پرتردد از قابلیت‌های جدید دستیار هوشمند گردشگری است؛ چنانکه در ایام نوروز ۱۴۰۴ این سامانه توانست به بیش از ۱۱ هزار پیام از سوی گردشگران و شهروندان پاسخ دهد و رضایت بالایی در ارائه خدمات هوشمند به مسافران کسب کند.

انتهای پیام

برای بررسی تازه‌ترین اخبار استان‌ها، به خوشه خبر سر بزنید

 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها