خروج از بنگاه داری و ارتقای خدمات درمانی در اولویت سازمان تامین اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سفر یک روزه مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور به قزوین و بازدید از بیمارستانهای تحت پوشش و شعب اداری تامین اجتماعی، دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان و نشست با استاندار و نمایندگان مجلس دستاوردهای خوبی برای مردم استان داشت.
سالاری در هنگام بازگشت در خصوص دستاوردهای این سفر اظهارداشت: در این سفر به همراه معاونان خود دیداری با استاندار و همکاران خودمان در قزوین داشتیم و نشست هایی با نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی برگزار شد و مطالبات و درخواستهای گروههای مختلف را شنیدیم که همه آنها را پیگیری می کنیم.
وی افزود: برای این که مسائل موجود مابین سازمان با مجموعه های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان را بررسی کنیم نشستی در اتاق بازرگانی قزوین با حضور کارفرمایان برگزار شد و به لحاظ این که اصل ورودی سازمان برای حقوق بازنشستگان از سوی کارفرمایان پرداخت می شود و تشکل رسمی آنها اتاق بازرگانی است این مطالبات را مورد توجه قرار دادیم.
سالاری بیان کرد: موضوعات مهمی مانند اصلاح دفاتر بازرسی و حسابرسی، عناوین شغلی، مشاغل سخت و زیان آور، امور کارگاهی مطرح شد و راهکارهایی برای بهبود وضعیت را بررسی کردیم و قرار شد با تشکیل کارگروه مشترک این مسائل به صورت تخصصی بررسی شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور یادآورشد: بدنبال تعامل با اتاق بازرگانی هستیم تا اصلاحات مورد نظر طرف های کارگری و کارفرمایی با نظر افراد ذینفع لحاظ شود و صورت گیرد.
این مدیر گفت: مواردی که نیازمند اصلاح ساختاری، ضوابط و آیین نامه بود مقرر شد امور مصداقی که اتاق بازرگانی با آن درگیر استبه ما منعکس کند و آن را بسرعت رسیدگی کنیم تا مشکلات حل شود.
اجرای برنامه های تحول گرا و واگذاری واحدهای زیرمجموعه شستا
سالاری در خصوص برنامه های تحول گرا در سازمان اظهارداشت: در قانون برنامه هفتم به همه نهادهای دولتی و اجرایی تاکید کرده از بنگاه داری خارج شوند و سهام کنترلی نداشته باشند و ما هم مشمول این قانون هستیم و باید آن را اجرا کنیم که مقدمات آن را مهیا کرده ایم.
وی گفت: امکان این که همه واگذاری ها توسط دستگاههای اجرایی در یک دوره کوتاه صورت گیرد ممکن نیست و نمی توان بسرعت همه بنگاهها را به بخش خصوصی واگذار کرد و از زنظر زمانی هم نمی توان در یک سال آن را عملیاتی کرد اما کار را آغاز کرده ایم تا بتدریج این فرآیند محقق شود.
وی بیان کرد: روالی است که قانونگذار بدرستی شروع کرده و بتدریج این واگذاری ها به افراد ذیصلاح صورت می گیرد و منابع حاصل از آن هم صرف ذخایر و منافع سازمان می شود و در نهایت تلاش می کنیم آنچه واگذار می کنیم یک دارایی ارزشمند به ذخایر بیمه شدگان و آینده صندوق اضافه کند.
سالاری در مورد مطالبات از دولت نیز یادآورشد: با رسیدگی هایی که در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد ، یک سند اولیه داریم که رسیدگی می شود و آنچه قانون گذار تهیه کرده مبنای کار است اما در این نشست ضریب کسورات پیمان و بازرسی دفاتر و حسابرسی ها مورد بحث قرار گرفت و قرار شد به صورت مشترک نشست هایی داشته باشیم تا راهکار درست اتخاذ شود اما در یک ماه آینده همه موارد مطرح شده بررسی و پیگیری می شود و به اتاق بازرگانی اعلام خواهد شد.
وی توجه به کیفیت خدمت درمانی را مهم دانست و اظهارداشت: درمان از کارهای مهمی است که باید کیفیت خدمات را برای 48 میلیون نفر از افراد بیمه شده بالا برده و ارتقا دهیم و اصلاح ساختار درمان و دیجیتال کردن فرآیند درمان و رسیدگی به اسناد پزشکی کاملا الکترونیکی خواهد شد.
سالاری افزود: با عملی شدن نظام ارجاع خانواده امیدواریم بتوان مسیر خدمت دهی را بهبود بخشید و با افزایش منابع کارهای بهتری صورت داد.
انتهای پیام