سفر وزیر راه با هزینه شخصی بوده/قیمت کارشناسی هر صندلی هواپیما ۴۰ دلار است

برنا - گروه اقتصادی: رمضانی گفت: نرخ ۴۰ دلار به ازای هر ساعت صندلی، نرخی است که ما با کار کارشناسی به آن رسیدهایم، اما اگر بخواهد کمتر از این مبلغ باشد شاید برخی ایرلاینها از ایمنی و امنیت پرواز خود بکاهند.در نوروز امسال هیچ بلیتی به سقف قیمتی فروخته نشد، به طوری که بیشترین نرخ ۳۲ دلار به ازای هر ساعت صندلی بود.
مهدی رمضانی مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور گفت: قرار است بلیت پروازها بر مبنای استفاده از خدمات از جمله کترینگ، خدمات بار و تاخیر پروازها، اصلاح و ایرلاینها بر همین اساس ارزیابی شوند؛ به طوری که چنانچه شرکتی نتواند خدمات خوبی ارائه دهد قیبت بلیت آن کاهش خواهد یافت.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: قیمت بلیت هواپیما طوری اصلاح میشود تا مردم بابت هر خدمتی که دریافت میکنند پرداختی داشته باشند.
رمضانی با تاکید بر اینکه تجارت آزاد مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری است و معتقدیم اقتصاد دستوری برای این صنعت مضر است، گفت: نرخ ۴۰ دلار به ازای هر ساعت صندلی، نرخی است که ما با کار کارشناسی به آن رسیدهایم، اما اگر بخواهد کمتر از این مبلغ باشد شاید برخی ایرلاینها از ایمنی و امنیت پرواز خود بکاهند.
وی با یادآوری اینکه در نوروز امسال هیچ بلیتی به سقف قیمتی فروخته نشد، افزود: به عبارتی می توان گفت که بازار خود را تنظیم کرد به طوری که بیشترین نرخ ۳۲ دلار به ازای هر ساعت صندلی بود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: وقتی موضوع سوخت مطرح میشود، باید سهم آن در بلیت مشخص باشد؛ ما در صدد هستیم قیمت بلیت را کاهش داده و نرخها بر اساس خدماتی باشد که مسافر دریافت میکند.
سفر وزیر راه با هزینه شخصی بوده است
رمضانی همچنین درباره سفر وزیر راه و شهرسازی که اخیرا در رسانه ها مطرح شده، گفت این سفر با هزینه شخصی بوده و هیچ مورد خارج از سیستمی انجام نشده است. نقش سازمان هواپیمایی نیز در این بین معرفی شرکت هواپیمایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه پرنسل هر سازمان خدمات رفاهی دریافت می کنند، گفت: این خدمات براساس مصوبه رفاهی بوده و بودجه مشخصی دارد.
سازمان هواپیمایی فقط شرکت هواپیمایی معرفی کرد
وی افزود: رفاهیات کارکنان در دستگاه دولتی برای همه دستگاه های دولتی تعریف شده است. اگر فردی به عنوان پرسنل یک سازمان از خدمات رفاهی مانند هتل، قطار، هواپیما استفاده کند طبق تعریف از حقوقش کسر می شود و هیچ مشکل خاصی ندارد.
رمضانی تاکید کرد: به صراحت اعلام میکنیم که هیچ پرداختی یا درآمدی خارج از سیستم نظارت و بازرسی انجام نمیشود.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: وزیر راه هزینه سفر را خودشان پرداخت کردند. سازمان هواپیمایی نقش معرفی شرکت هواپیمایی را داشته است. این سفر خارج از سیستم نبوده و وزارت راه نیز پاسخ داده است.
رمضانی همچنین به راه اندازی سیستم مانیتورینگ برخط شرکتهای هواپیمایی اشاره کرد و گفت: باید همه ایرلاینها به این سیستم متصل شوند که به صورت بر خط وضعیت پروازی، تاخیرها، تعداد مسافران و غیره مورد ارزیابی قرار میگیرد.
وی در ادامه به مطالبات ایرلاین ها نیز اشاره کرد و گفت: بررسیها در خصوص مطالبات ایرلاینها از سال ۹۷ تا پایان ۱۴۰۲ در حال انجام است که به حدود ۱.۵ همت میرسد، اما از آغاز به کار دولت چهاردهم تاکنون با راه اندازی نظارت بر ایرلاینها توانستیم مطالبات را وصول و به خزانه واریز کنیم.
واریز ۳۲۰ میلیارد تومان از فروش بلیتهای داخلی و خارجی به حساب خزانه
مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در سال گذشته ۱۷ میلیون بلیت پروازی فروخته شد که به ازای هر بلیت ۱۰ هزار تومان حق دولت به حساب خزانه واریز شد. این رقم برای پروازهای خارجی شش یورو بود. یعنی معادل ۳۲۰ میلیارد تومان از بلیتهای داخلی و خارجی وصول و به خزانه واریز شد. این رویه در تمام دنیا رایج است و سازمانهای هواپیمایی جهانی نیز درصد مشخصی از قیمت بلیت را به دولت یا نهاد ناظر اختصاص میدهند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص منابع مالی سازمان گفت: در خصوص ۲۰۰۰ میلیارد تومانی که گفته شد موضوع اینگونه نیست. از روزی که آمدیم شفاف سازی وصول مطالبات از شرکت ها در دستور کار قرار گرفت. با جلساتی که با شرکت های هواپیمایی داشتیم این کمیته وصول انجام شد. سال گذشته قرار بود ۱۷۰ میلیارد تومان احصا شود که حدود ۳۲۰ میلیارد تا ۳۵۰ میلیارد تومان احصا و به خزانه واریز شد.
وی همچنین اعلام کرد که تسهیل ورود ناوگان، افرایش تعداد صندلی، افزایش بازرسی ناوگان و فرودگاه ها برای افزایشایمنی مسافران در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری است.
انتهای پیام