بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: بیمه دانا، آرمان و ایران در صدر شکایت ها

برنا - گروه اقتصادی: براساس آمارهای بیمه مرکزی، سه شرکت بیمه دانا، آرمان و ایران بیشترین تعداد شکایات را در فروردین ماه به خود اختصاص دادند این درحالیست که سهم بیمه ایران و دانا از بازار بیمه از سایر شرکت ها بیشتر است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا در چند سال اخیر فرهنگ استفاده از بیمه در حوزههای مختلف به مقدار قابل توجهی در جامعه گسترده شده است. وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل آتش سوزی، فرو نشست زمین، تخریب ساختمان و سایر حوادث سبب شده که مردم به سمت استفاده از بیمه تمایل پیدا کنند.
این در حالیست که با گسترده شدن قطعی برق و افزایش دزدی و خفت گیری شرکتهایی بیمهای طرحهایی شامل بیمه سرقت موبایل، لب تاپ و حتی هندز فری (ایرپاد) نیز ارائه دهند.
گسترده شدن بازار و افزایش تقاضا سبب شده شرکتهای خصوصی و هلدینگهای صنعتی نیز اقدام به تاسیس شرکتهای بیمهای کنند و با تبلیغات گسترده و بیلبوردهای شهری سعی دارند مشتری بشتری جذب کنند.
مطابق آمار اعلام شده از سوی بیمه مرکزی تعداد ۴ میلیون ۸۶۰ هزار بیمه نامه به ارزش ۵۱.۲ هزار میلیارد تومان در فروردین ماه صادر شده که نسب به سال قبل در همین ماه ۱۶۵ درصد رشد در حق بیمه تولیدی و ۱۰.۹ درصد رشد در تعداد بیمه نامههای صادر شده را نشان میدهد.
این درحالیست که میزان خسارات پرداختی بیمهای در فروردین ماه سال جاری، ۷.۱ میلیون فقره خسارت به ارزش ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان بوده که حاکی از رشد ۱۱۰ درصدی در تعداد ارزش خسارات پرداختی و رشد ۵۹ درصدی در تعداد موارد خسارات پرداختی، است.
در بررسی میزان شکایتهای اعلام شده از شرکتهای بیمهای بایستی سهم آنها را از بازار در نظر گرفت به طور مثال بیمه دانا با بیشترین میزان شکایت سهم ۴۲ درصدی از بازار بیمه در فرودین ماه را در اختیار دارد. بنا بر آمار اعلام شده ۲۹۰ شکایت بیمهای از شرکت بیمه دانا ثبت شده که ۲۴۵ مورد آن مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۸۷ مورد وارد بوده و ۵۸ ورد ناوارد اعلام شد و ۴۵ شکایت دیگر در دست رسیدگی قرار دارد.
پس از آن شرکت بیمه آرمان با ۱۷۲ شکایت ثبت شده که به ۱۰۲ مورد آن رسیدگی شد و ۷۹ مورد وارد بود، در جایگاه دوم قرار گرفته که ۱۳ درصد از کل شکایات بیمه در این ماه را به خود اختصاص داده است. این سهم ۱۳ درصدی از شکایات بیمهای از شرکت آرمان، در حالی است که این شرکت تنها سهمی ۰.۳ درصدی از بازار بیمه در فروردین ماه سال جاری را به خود اختصاص داده است.
در جایگاه سوم شکایات بیمهای نیز شرکت بیمه ایران قرار دارد که با ۱۴۴ مورد شکایت ثبت شده و ۳۸ مورد شکایت وارده از تعداد ۱۳۴ مورد شکایت رسیدگی شده سهمی ۱۰.۹ درصدی از کل شکایات از شرکتهای بیمهای را به خود اختصاص داد و این در حالی است که این شرکت ۱۱.۸ درصد از کل بازار بیمه در فروردین ماه سال جاری را به خود اختصاص داد.
با توجه به موارد فوق به نظر می رسد با احتساب سهم بازار و نسبت شکایات بیمه آرمان در صدر جدول شکایت ها قرار دارد و پس از آن بیمه ایران و دانا قرار می گیرند.
انتهای پیام/