تشکیل گروههای مردمی برای مدرسه سازی

برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از تشکیل گروههای مردمی برای مدرسه سازی خبر داد و گفت: با تعهد ۱۸.۶ هزار میلیارد تومانی خیرین مدرسهساز و تمرکز بر هوشمندسازی مدارس، تحولی بنیادین در انتظار آموزش و پرورش است.
حمیدرضا خان محمدی رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی استان ایلام که در محل استانداری و به صورت ارتباط ویدئویی با مدیران آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها برگزار شد، از تشکیل گروههای مردمی برای مدرسه سازی خبر داد و گفت: با تعهد ۱۸.۶ هزار میلیارد تومانی خیرین مدرسهساز و تمرکز بر هوشمندسازی مدارس، تحولی بنیادین در انتظار آموزش و پرورش است.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر مردمیسازی آموزش و پرورش اظهار کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری و سپاسگزاری ایشان از رئیس جمهور به دلیل اهتمام به این حوزه، بیسابقه بوده است.
رییس سازمان نوسازی مدارس تصریح کرد: رئیس جمهور ۳۰ نشست تخصصی برای موضوع نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی برگزار کردهاست و این نشاندهنده عزم جدی دولت برای تحول در نظام آموزشی است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه استان ایلام در زمینه مردمیسازی نهضت مدرسه سازی پیشتاز است، افزود: گفتمان غالب در شهرستانها باید گفتمان آموزش و پرورش باشد، زیرا ریشهدارترین مساله هر جامعه، فرهنگ آن است.
خانمحمدی بیان کرد: خوشبختانه الگوی عمل نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی با امضای وزرای آموزش و پرورش و کشور ابلاغ شده و حامیان و منابع تأمین مالی این طرح نیز مشخص شدهاند.
وی با قدردانی از خیران مدرسهساز کشور، گفت: تعهدهای خیران از ۷.۷ همت به ۱۸.۶ همت افزایش یافته است که نشاندهنده اعتماد آنان به این نهضت است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ظرفیت بند «خ» ماده ۲۰ قانون مالیاتهای مستقیم، فرصت مناسبی برای جذب منابع مالی است که بر این اساس ۷۸ درصد مردم نیز تمایل دارند مالیات خود را در حوزه آموزش و پرورش هزینه کنند.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد فضاهای آموزشی جذاب و پیشرفته، گفت: باید نمونههای موفق را با استفاده از موشنگرافی به اطلاع مردم برسانیم و با صنایع وارد مذاکره شویم و این در حالی است که در کرمان، ۱۴ صنعت ۵۰۰ میلیارد تومان از مالیات خود را به آموزش و پرورش اختصاص دادهاند و این رویکرد باید در سراسر کشور ترویج شود تا مسئولیت اجتماعی شرکت ها به سمت آموزش و پرورش سوق داده شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مولدسازی ظرفیت دیگری است که میتوان از طریق تغییر کاربری مدارس تخریبی بلا استفاده، درآمد اختصاصی برای آموزش و پرورش ایجاد کرد و اجرای پروژههای در حال احداث را شتاب بخشید.
خان محمدی با اشاره به پیشتازی ایلام در خدمترسانی به زائران اربعین حسینی (ع) ابراز امیدواری کرد این استان در نهضت عدالت آموزشی نیز بدرخشد و افزود: پروژههای نیمهتمام باید تا اول مهر به اتمام برسند و گروههای مردمی باید در کنار کار قرار گیرند. تجهیزات نیز باید تا آغاز سال تحصیلی جدید تامین شوند.
وی با قدردانی از فرمانداران، مدیران آموزش و پرورش، خیران و دهیاران، از حضور فعال استاندار ایلام در گروههای مردمی قدردانی و ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند، آموزش و پرورش ایلام به جایگاه درخور مردم مرزبان و دوستداشتنی استان برسد.
۱۲۳ مدرسه سنگی، کانکسی و تخریبی در این استان شناسایی شده که انتظار می رود تا پیش از مهر امسال با اجرای پروژههای ساخت و مدارس جدید، این تعداد مدرسه حذف شود.
دیدار رییس سازمان نوسازی مدارس با استاندار ایلام
حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس این سازمان صبح روز پنجشنبه یکم خرداد ماه ۱۴۰۴ با احمد کرمی استاندار ایلام دیدار و گفت و گو کرد.
خان محمدی در این نشست صمیمانه که در آستانه سفر ریس جمهور به استان ایلام و به منظور بررسی روند اجرای طرح های آموزشی و نهضت توسعه عدالت برگزار شد، با بیان جوانب مربوط به نهضت توسعه عدالت در فضاها تجهیزات آموزشی و پرورشی،گفت: توجه و پیگیری استاندار محترم قابل تقدیر است که امیدواریم در مناطق و شهرستان ها نیز فرمانداران و بخشداران این جدیت و دغدغه مندی را داشته باشند
خان محمدی با اشاره به اهمیت مسئله سفر رییس جمهور و حضور وزیر آموزش و پرورش همراه وی، آن را فرصتی طلایی برای رفع موانع و چالش های پیش روی طرح در استان دانستند و عنوان کرد: باید تلاش شود برنامه ریزی به نحوی باشد که جلوههای مردمی نهضت نمود شایان توجهی داشته باشد.
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه گزارشی از روند اجرایی نهضت و ابلاغ الگوی عمل طرح را ارائه کرد.
احمد کرمی استاندار ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: رویکرد دولت در نهضت توسعه عدالت در فضاهاو تجهیزات آموزشی و پرورشی، مشارکت دادن مردم در این طرحها است که بحمدالله در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.
وی افزود: همیاری بخش خصوصی، مردم و خیران مدرسهساز، مکمل اقدامها و برنامههای دولت در طرح نهضت عدالت در فضای آموزشی است با این نگاه میتوانیم به شرایطی برسیم که هیچ دانشآموزی به دلیل مشکل زیرساخت مدارس از تحصیل و پیشرفت محروم نشود.
کرمی با تاکید بر همکاری همه دستگاهها در جهت اجرای نهضت عدالت آموزشی در استان، گفت: زمانی عدالت آموزشی محقق شود همه دانشآموزان به امکانات برابر دسترسی خواهند است در این صورت می توان به رشد و شکوفایی همه بخشهای استان بیشتر امیدوار شویم.
استاندار ایلام اضافه کرد: مردم در نهضت عدالت در فضای آموزشی نقش محوری دارند و با مشارکت مردم است که میتوانیم در این حوزه به نتایج مطلوبی دست یابیم.
انتهای پیام/