سرپرست ادارهکل روابط عمومی استانداری خوزستان تاکید کرد: ضرورت تحول ساختاری روابط عمومیها و نقش آن در مدیریت بحران و ارتباطات اجتماعی

سرپرست ادارهکل روابط عمومی استانداری خوزستان بر بازتعریف جایگاه روابط عمومیها، خلق موقعیتهای رسانهای و اقناعسازی مبتنی بر صداقت تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نعیم حمیدی در نشست هماندیشی مدیران روابط عمومی اداره های دزفول که دوشنبه بیست و نهم اردیبهشتماه برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد شهادت آیتالله رئیسی و همراهانش و با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی ابراز امیدواری کرد که این مناسبتها فرصتی برای تجدید قوا و ترسیم رویکردهای جدید در این حوزه باشد.
او با اشاره به در پیش بودن چهارم خرداد، روز گرامیداشت پایداری و مقاومت مردم دزفول، گفت: دزفول به واسطه مقاومت سترگ مردم شهیدپرور آن و تربیت فرماندهان بزرگی که نقش اساسی در پیشبرد اهداف دفاع مقدس داشتند، همواره مایه افتخار بوده است.
سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به مشکل های ساختاری روابط عمومیها در کشور، عدم تعریف جایگاه مناسب در چارت تشکیلاتی را یکی از اصلیترین چالشهای این حوزه برشمرد و افزود: این نقیصه باعث شده مدیران در تامین امکان ها، فضای فعالیت و اعتبارها، نگاهی حاشیهای به روابط عمومیها داشته باشند.
حمیدی با بیان اینکه روابط عمومی پیشانی و زبان هر دستگاه است، تاکید کرد: در تمام دنیا این واحد جایگاهی ویژه دارد و باید با انتخاب افراد توانمند، اندیشمند و با مطالعه، به ایفای نقش واقعی خود بپردازد.
او با تفکیک دو مفهوم"واقعیت" و "موقعیت"، بیان کرد: واقعیتها اتفاق هایی هستند که رخ میدهند و ما باید خود را با آنها تطبیق دهیم، اما موقعیتها را خودمان میسازیم.
سرپرست ادارهکل روابط عمومی استانداری خوزستان ثبت روز دزفول در تقویم ملی را نمونهای از خلق موقعیت دانست و ادامه داد: روابط عمومیها باید علاوه بر مدیریت واقعیتها، با خلق موقعیتهای جدید، فضای فعالیت را برای دستگاهها و مردم فراهم کنند.
حمیدی همچنین بر لزوم ایجاد وحدت رویه در تصمیمگیریهای بحرانی تاکید کرد.
او در ادامه سه عنصر اصلی اقناعسازی را صداقت، شفافیت و استفاده از زبان روز توضیح داد و افزود: اگر پیامهای ما فاقد صداقت باشد، هر چقدر هم هزینه کنیم، افکار عمومی آن را نمیپذیرد.
این مقام مسوول حوزه ارتباطات و رسانه با اشاره به گسترش رسانههای دیجیتال، اضافه کرد: روابط عمومیها باید خود را با فضای جدید رسانهای تطبیق دهند و از ابزارهایی مانند انیمیشن، کلیپ و موسیقی برای انتقال پیام استفاده کنند.
حمیدی از برنامهریزی برای برگزاری نشست مشترک با صنایع دزفول برای تجهیز روابط عمومیها خبر داد و افزود: اگر روابط عمومیها به امکان ها و تجهیزهای لازم مجهز شوند، میتوانند نقش خود را به خوبی ایفاء کنند.
سرپرست ادارهکل روابط عمومی استانداری خوزستان همچنین از مدیران روابط عمومی خواست در جشنواره"سلام خوزستان» مشارکت فعال داشته باشند و آثار خود را برای داوری ارایه دهند.
انتهای پیام/