دیجیتال برندینگ با طعم تجربه؛ گفتوگوی اختصاصی با نیما صائب، مدیر عامل و بنیانگذار آمینا گروپ

در این گفتگو با نیما صائب، مدیر عامل و بنیانگذار آمینا گروپ، درباره اهمیت دیجیتال برندینگ در مسیر رشد این مجموعه و کسبوکارها و همچنین آیندهی دیجیتال برندینگ در ایران صحبت کردیم.
از سئو شروع کردید؛ چطور به دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ و برندینگ رسیدید؟
شروع فعالیت مجموعه ما از سال ۱۳۹۰ با تمرکز کامل بر سئو بود. اما خیلی زود متوجه شدیم که کسب و کارها برای دیدهشدن در فضای دیجیتال فقط به سئو نیاز ندارند. به همین علت بود که در سال ۱۳۹۷ به طور جدی فعالیتمان در دنیای دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ درجه را آغاز کردیم.
نیاز اصلی هر کسب و کاری در آن زمان، پکیجی کامل از خدمات شامل طراحی سایت، سئو، تهیه محتوا و هویت بصری و تدوین استراتژی دقیق برای پیشبرد موفقیت بود. همین نیاز بازار باعث شد تا در آمینا گروپ تغییر رویه دهیم و خدمات تیم را در زمینه دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ و دیجیتال برندینگ گسترش دهیم.
تجربه همکاری با برندهای بزرگ و بهنام برای شما چطور بود؟
این تجربه برای ما بسیار ارزشمند بود. باعث شد تا درک عمیقتری نسبت به نیازهای برندهای بزرگ پیدا کنیم. اما چالشهای خاص خود را هم داشت. چالشهای مسیر دیجیتال برندینگ برای برندهای با سابقه و بزرگ ایران بسیار متفاوتتر و حیاطیتر از کسب و کارهای نوپا بود.
در کل ما مشتاق و پذیرای چنین چالشهایی هستیم و همینها باعث شد تا دریچههای جدیدی از دنیای دیجیتال برندینگ به روی ما باز شود. در صدد آن هستیم تا برای هر کدام از این چالشها راه حلی پیدا کنیم و به برندها کمک کنیم تا تجربه خوبی از خدمات دیجیتال برندینگ داشته باشند.
از نگاه شما رایجترین اشتباه برندها در مسیر دیجیتال برندینگ چه بوده است؟
بزرگترین اشتباهی که میبینم عدم دانش کافی نسبت به این حوزه و یا تکیه بر دانشهای قدیمی و بهروز نبودن است! دنیای دیجیتال و روندها دائماً در حال تغییر هستند و نیاز دارد تا دائما نیز بهروز باشید.
بهروز نبودن و عقب ماندن از اطلاعات جدید در دنیای دیجیتال برندینگ خیلیها را از دور رقابت خارج میکند. نباید فراموش کرد که دیجیتال برندینگ نیاز به نگاهی تازه، ابزارهای مدرن و درکی عمیق نسبت به رفتار و نیاز کاربران دارد. همچنین داشتن همزمان دانش های برندینگ، مارکتینگ، تبلیغات، فروش و دنیای دیجیتال بسیار حیاتی می باشد.
ابزار سئوی جاویدان که توسط آمینا گروپ توسعه داده شده، دقیقاً چه کاری انجام میدهد؟
این ابزار سئو برای صاحبان کسب و کارها و متخصصان سئو طراحی شده است. جاویدان به شما کمک میکند تا پایش دقیقی نسبت به تغییرات لحظهای سئو سایت خود داشته باشید. البته که جاویدان تنها به سئو ختم نشده و میتواند با تحلیل نیاز و اهداف کاربران، در راستای تدوین استراتژیهای دیجیتال برندینگ نیز بسیار کارساز باشد.
هدف ما از ساخت این ابزار سادهتر کردن فرآیندهای تحلیل و تصمیمگیری برای بهینهسازی سایتها در دنیای دیجیتال است.
شما از چه سالی به عنوان پیشگامان هوش مصنوعی وارد این عرصه شدید؟
از سال ۱۴۰۱ با جدیت وارد مسیر هوش مصنوعی شدیم و سعی کردیم در جاویدان از آن استفاده کنیم و امروز، امید داریم که در پیشگامی این صنعت پرچم نوآوری و تحول را در دست داشته باشیم.
اگر بخواهید قصه آمیناگروپ را معرفی کنید، چگونه تعریف میکنید؟
آمیناگروپ قصهی انسانهایی است که باور کردند میشود با تکیه بر فرهنگ اصیل، دانش تخصصی و روحی بیبازگشت، جهانی متفاوت ساخت؛ جهانی که الهامبخش آیندگان باشد.
اینجا فرهنگ ما فقط یک چارچوب نیست؛ فرهنگ ما، نیرویی زنده است که هر حرکت را، هر تصمیم را و هر موفقیت را معنا میبخشد. ما در آمیناگروپ آمدهایم تا الگوی تازهای بسازیم؛ الگویی که نشان دهد میتوان در کنار هم، به عالیترین نقطهها رسید؛ چه از نظر مالی، چه از نظر انسانی.
فرهنگ غنی، تخصص عمیق در حوزههای دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ، و تعهد به ارزشها، ستونهایی هستند که بر روی آنها آیندهای متفاوت بنا میکنیم.
آمیناگروپ فقط یک تیم نیست؛ آمیناگروپ، تپش فرهنگ، دانش تخصصی و رویاهاست.
جایی که دستهای پرتوان و ذهنهای خلاق، آیندهای میسازند که نهتنها در دنیای دیجیتال، بلکه در قلبها ماندگار است. ما اینجا هستیم تا ثابت کنیم میتوان متفاوت دید، متفاوت ساخت و آینده را به شکلی متفاوتزندگی کرد.
آمیناگروپ؛ جایی که فرهنگ، تخصص و عشق به تعالی، دست در دست هم، جهانی تازه میآفرینند. ما در آمیناگروپ صرفاً کار نمیکنیم؛ ما زندگی میکنیم، رشد میکنیم و الگوی نسلی نو از موفقیت میشویم
چشم انداز شما برای آینده آمینا گروپ چیست؟
در آمیناگروپ آینده فقط به گسترش مرزهای دانش و تخصص محدود نمیشود؛ ما به شکوفایی انسانها باور داریم. اینجا برای هر فرد برنامهای وجود دارد؛ جایی که هیچ سقفی برای رشد، یادگیری و کمال تصور نمیشود.
ما معتقدیم که هر انسان، ظرفیتهایی فراتر از باور خود دارد؛ و رسالت ما این است که حتی پیش از آنکه خود او این توانایی را درک کند، زمینهی شکوفایی و تعالیاش را فراهم کنیم. آرامش گستران مینا یا همان آمیناگروپ فراتر از اهداف فردی و انتظارات مشتریان گام برمیدارد؛ ما آمدهایم تا هر فرد را به نهایت خودش برسانیم — به جایی که شاید حتی در رویاهایش هم نمیدید. ما امیدواریم فرهنگی که در آمیناگروپ بنا کردهایم، الگویی برای تولد فرهنگهای سازمانی جدید در سراسر جهان باشد؛ فرهنگی زنده، پویا و الهامبخش.
هدف ما ساختن نسلی است که نه تنها در فضای دیجیتال بدرخشد، بلکه در مسیر زندگی، به والاترین نسخهی خود دست یابد.
به نظر شما آینده آمیناگروپ چطور خواهد بود؟
در دنیای امروز، برندهایی که نتوانند داستان خود را به شکلی هوشمندانه و اصیل در فضای دیجیتال روایت کنند، محکوم به فراموشی خواهند بود. آمیناگروپ با رهبری نیروهای جوان خود و همراهی تیمی متخصص، خلاق و ارزشمحور، آمده است تا به هر برند صدایی منحصربهفرد و ماندگار ببخشد.
ما با ارتقای دائمی دانش و تخصص دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ، و تعهد به فرهنگ سازمانی اصیل خود، سعی داریم هر برند را به شکلی تاثیرگذار در ذهن و قلب مخاطبان حک میکنیم.