هیئت تجاری استان قزوین عازم عراق می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی عبدیان در نشست صنایع با فرماندار شهرستان البرز که با هدف برسی راهکارهای تحقق سال برگزار شد اظهارداشت: هیات تجاری و اقتصادی قزوین از تاریخ بیست و دوم لغایت بیست و پنجم فروردین ماه به عراق اعزام می شوند.
وی افزود: این هیئت با هدف بررسی فرصت های تجاری صادراتی به صورت بی تو بی (BTB) از استانهای قزوین، قم، همدان و ایلام در کشور عراق حضور خواهد یافت.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی استان فزوین با اشاره به فرصت های تجاری موجود در بازار کشور عراق افزود ؛ مناطق حله، نجف،دیوانیه و سماوه کشور عراق مقصد اینوهیات تجاری و اقتصادی خواهد بود.
وی در ادامه با ارائه گزارش جامعی ازچگونگی حضورهیات اقتصادی استان قزوین در عراق گفت: بازارکشورعراق در شرایط فعلی فرصت مناسبی را برای صادرات کالای ایرانی فراهم کرده است.
عبدیان خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور فرصت مناسبی ایجاد شده تا تولیدکنندگان بتوانند بازار فروش محصولات خود را پیدا کنند.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: در سفر تیم اقتصادی اتاق بازرگانی به عراق، با برگزاری جلسات رو در رو با تجار عراقی ، فرصت مناسبی برای حضور تولید کنندگان خواهد بود.
وی اظهار داشت: در سفر هیات تجاری اقتصادی زمینه گفتگوی مستقیم تولید کنندگان در زمینه صنایع ساختمانی، موادغذایی و صنایع وابسته ، کشاورزی و دامپروری و شیلات، مبلمان و دکوراسیون منزل، کیف، کفش و محصولات چرمی فراهم خواهد شد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی افزود: اتاق بازرگانی خانه امن تولید کنندگان و تجار است و به طور جدی از صنایع و بازرگانان حمایت خواهد کرد.
وی ادامه داد: هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان قزوین تلاش دارد در شرایط سخت اقتصادی در کنار تولید کنندگان باشد تا با مشاوره های تخصصی بخشی از مشکلات تولید کنندگان را مرتفع سازد و در خدمت تمام تولید کنندگان استان قزوبن خواهد بود.
عبدیان با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در توسعه اقتصادی گفت: یکی از مهمترین اقدامات اتاق بازرگانی، تسهیل فرآیند تجارت داخلی و بینالمللی است که از طریق ارائه اطلاعات تجاری، تسهیل مذاکرات اقتصادی، کاهش موانع تجاری و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، به توسعه اقتصادی کمک میکند.
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به نقش کلیدی تولید در توسعه اقتصادی گفت: اتاق بازرگانی از طریق ارائه آموزشهای لازم، برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای تجاری، تأمین مالی و ایجاد شبکههای تجاری، به رشد صنایع بزرگ، کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک میکند.
انتهای پیام