شرکتهای تعاونی نقش مهمی در بازاریابی محصولات عشایری ایفا میکنند

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ "بیژن زیلایی" در نشست با مدیران شرکتهای تعاونی عشایری ایلام با بیان اینکه این شرکتها با ایجاد همکاری و هماهنگی بین اعضا، امکان رقابت در بازارهای بزرگتر را فراهم میکنند،افزود: شرکتهای تعاونی عشایری در بازاریابی محصولات و بهبود وضعیت اقتصادی نقش حیاتی دارند و توسعه تعاونیها، یکی از راهکارهای اصلی رونق اقتصادی و حفظ تولیدات بومی جوامع عشایری است.
وی با اشاره یبه اینکه شرکتهای تعاونی عشایری با ارائه خدمات متنوع و ایجاد شبکههای بازاریابی قوی، نقش به سزایی در ارتقای سطح زندگی عشایر ایفا میکنند،اظهار داشت: این شرکتها با ایجاد هماهنگی بین اعضا، فرصت رقابت در بازارهای بزرگتر را فراهم میکنند که این امر به افزایش فروش و درآمد عشایر منجر میشود.
مدیرکل امور تعاونیها و نظام بهرهبرداری سازمان امور عشایر کشور از برنامهریزی برای رونق تشکلهای عشایری خبر داد و گفت: حمایت از این تعاونیها، یکی از اولویتهای اساسی به منظور ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد این قشر از جامعه است.
همچنین مدیرکل امورعشایر استان ایلام در این نشست گفت: اتحادیههای تعاونی عشایری و تشکل های عشایری با انجام فعالیتهای اقتصادی و تولیدی متنوع، نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه عشایری ایفا میکنند.
"محمدجواد خانزادی" افزود:عرضه محصولات ارگانیک عشایر به بازار یکی از راههای مؤثر برای افزایش درآمد عشایر و توسعه اقتصادی مناطق عشایری است. محصولات ارگانیک به دلیل طبیعی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی، در بازارهای داخلی و بینالمللی تقاضای بالایی دارند .
وی اظهار داشت: برندسازی محصولات عشایری، راهکار دیگری است که میتواند به بهبود معیشت عشایر، حفظ فرهنگ و هویت آنها و تقویت اقتصاد محلی کمک کند. تلاش برای آموزش و توسعه زیرساختها، میتوان جایگاه این محصولات ارزشمند را در بازارهای داخلی ارتقا داده و آیندهای روشن برای جامعه عشایری رقم زد.
مدیرکل امورعشایر استان ایلام با بیان اینکه عرضه محصولات ارگانیک به بازار، یکی از راهکارهای مؤثر برای افزایش درآمد و توسعه اقتصادی این مناطق است،تصریح کرد:محصولات ارگانیک عشایر، به دلیل کیفیت بالا و عدم استفاده از مواد شیمیایی، در بازارهای داخلی و بینالمللی طرفداران بسیاری دارند.
خانزادی همچنین بر اهمیت نشان تجاری محصولات عشایری تاکید کرد و افزود: نشان تجاری به حفظ فرهنگ و هویت عشایر کمک کرده و اقتصاد محلی را تقویت میکند.
وی تاکید کرد: استان ایلام دارای ۱۵ شرکت تعاونی عشایری فعال در زمینههای مختلف از جمله توزیع آرد، نهاده های دامی شامل جو و کنسانتره، نفت، سیلندر گاز، کارگزاری بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر، خرید پشم، برگزاری نمایشگاه های عشایری، راه اندازی دهکده گردشگری عشایری، راه اندازی فروشگاههای عشایر بازار، خرید قراردادی تولیدات گوشتی و لبنی عشایر و تولید محصولات دامی، کشاورزی است.