قیمت روز سلفون و نایلون بسته بندی (23 فروردین 1404)

قیمت روز سلفون (23 فروردین 1404)
نوع سلفون | قیمت سلفون کیلویی |
قیمت رول سلفون | از 150.000 تومان |
قیمت رول سلفون 1000 متری | از 840.000 تومان |
قیمت رول سلفون بسته بندی | از 160.000 تومان |
رول سلفون چاپ | از 220.000 تومان |
قیمت رول سلفون حرارتی | از 160.000 تومان |
رول سلفون حرارتی مات | از 160.000 تومان |
قیمت رول سلفون غذایی | از 140.000 تومان |
قیمت سلفون صدفی | از 140.000 تومان |
قیمت سلفون غذایی | از 140.000 تومان |
قیمت سلفون متالایز | از 140.000 تومان |
قیمت سلفون شفاف | از 150.000 تومان |
قیمت سلفون شیرینگ | از 140.000 تومان |
قیمت سلفون ضخیم | از 140.000 تومان |
قیمت روز نایلون و نایلکس (23 فروردین 1404)
نوع نایلون | قیمت نایلون کیلویی |
قیمت رول نایلون | از 90.000 تومان |
قیمت رول پلاستیک حبابدار | از 100.000 تومان |
قیمت رول پلاستیک نایلون | |
قیمت رول نایلون کشاورزی | از 85.000 تومان |
قیمت رول نایلون عریض | از 75.000 تومان |
قیمت رول نایلون مشکی | از 75.000 تومان |
قیمت نایلون دسته موزی | از 85.000 تومان |
قیمت نایلون دسته رکابی | از 94.000 تومان |
قیمت نایلون دسته زنبیلی | از 89.000 تومان |
قیمت نایلون دسته تقویت | از 89.000 تومان |
قیمت رول نایلون استرچ | از 89.000 تومان |
قیمت نایلون خیاری | از 87.000 تومان |
قیمت نایلون زباله | از 62.000 تومان |
قیمت رول نایلون شفاف | از 80.000 تومان |
قیمت رول نایلون شیرینگ | از 79.000 تومان |
قیمت رول نایلون وکیوم | از 154.000 تومان |
قیمت رول نایلون گلخانه | از 74.000 تومان |
قیمت نایلون دسته دار | با توجه به نوع دسته متغیر است |
مرجع قیمت: سایت کیان چاپ
عوامل موثر در قیمت نایلون و سلفون
نایلون و سلفون یکی از پرمصرفترین موارد در بستهبندی اقلام مختلف به شمار میروند. عوامل متعددی بر قیمت نهایی نایلون و سلفون تاثیرگذارند که در ادامه این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:
قیمت مواد اولیه
نایلون و سلفون هر دو از مشتقات نفت خام و گاز طبیعی تولید می شوند. پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) از جمله اصلی ترین مواد اولیه برای تولید نایلون هستند، در حالی که سلفون اغلب از سلولز بازسازی شده (مانند ویسکوز) تولید میشود که خود آن نیز نیازمند مواد شیمیایی و انرژی است. بنابراین، نوسانات قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی، تاثیر بسزایی بر قیمت نهایی نایلون و سلفون دارد. افزایش قیمت نفت به طور مستقیم منجر به افزایش هزینههای تولید پلی اتیلن و پلی پروپیلن شده و در نتیجه قیمت نایلون را افزایش می دهد. به همین ترتیب، تغییرات در قیمت مواد شیمیایی مورداستفاده در تولید سلفون نیز بر قیمت نهایی آن تاثیر میگذارد.

نرخ ارز
از آنجا که بخش قابل توجهی از مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز برای تولید نایلون و سلفون در ایران وارداتی هستند، نرخ ارز نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی این محصولات دارد. افزایش نرخ ارز، هزینه واردات مواد اولیه و تجهیزات را افزایش داده و در نتیجه تولیدکنندگان را مجبور به افزایش قیمت محصولات خود میکند. به علاوه، حتی در مواردی که مواد اولیه داخلی نیز وجود داشته باشد، قیمتگذاری آنها اغلب باتوجه به قیمت های جهانی و نرخ ارز صورت میگیرد. این موضوع نیز می تواند منجر به افزایش قیمت نایلون و سلفون شود.
هزینههای تولید
هزینههای تولید نایلون و سلفون شامل هزینههای نیروی انسانی، انرژی (برق و گاز)، نگهداری و تعمیرات ماشینآلات، هزینههای حمل و نقل و غیره است. افزایش هر یک از این هزینهها میتواند منجر به افزایش قیمت نهایی محصول شود. بهعنوان مثال، افزایش قیمت برق و گاز، هزینههای تولید را افزایش داده و تولیدکنندگان را مجبور به افزایش قیمت نایلون و سلفون میکند. همچنین، افزایش دستمزدها و حقوق کارکنان، هزینههای نیروی انسانی را افزایش داده و می تواند بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار باشد.
میزان عرضه و تقاضا
مانند هر کالای دیگری، قیمت نایلون و سلفون نیز تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا قرار دارد. افزایش تقاضا برای این محصولات، در حالی که عرضه ثابت بماند، منجر به افزایش قیمت میشود. در مقابل، افزایش عرضه در حالی که تقاضا ثابت بماند، منجر به کاهش قیمت نایلون و سلفون خواهد شد. عواملی مانند رشد اقتصادی، افزایش مصرف مواد غذایی بسته بندی شده و تغییرات در الگوهای مصرف، میتوانند بر میزان تقاضا برای نایلون و سلفون تاثیر بگذارند.
کیفیت و ویژگی های محصول
نایلون و سلفون در انواع مختلف و با ویژگیهای متفاوتی تولید میشوند. عواملی مانند ضخامت، شفافیت، مقاومت در برابر پارگی، قابلیت چاپپذیری و قابلیت بازیافت، میتوانند بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار باشند. نایلون و سلفونهای باکیفیت و دارای ویژگیهای مطلوب، قیمت بالاتری نسبت به انواع معمولی دارند. بهعنوان مثال، نایلونهای با ضخامت بیشتر و مقاومت بالاتر، برای بستهبندی محصولات سنگین و حجیم مناسبتر بوده و قیمت بالاتری دارند. همچنین، نایلون و سلفونهایی که قابلیت بازیافت دارند، به دلیل مزایای زیست محیطی، معمولا با قیمت بالاتری به فروش میرسند.
رقابت در بازار
میزان رقابت در بازار نایلون و سلفون نیز میتواند بر قیمت این محصولات تاثیرگذار باشد. در بازارهای رقابتی، تولیدکنندگان برای جذب مشتریان بیشتر، تلاش میکنند تا قیمت های خود را پایین نگه دارند. در مقابل، در بازارهای انحصاری یا کم رقابت، تولیدکنندگان میتوانند قیمتهای خود را بالاتر تعیین کنند.
هزینه های بازاریابی و توزیع
هزینه های بازاریابی و توزیع نایلون و سلفون نیز می تواند بر قیمت نهایی این محصولات تاثیرگذار باشد. این هزینه ها شامل هزینه های تبلیغات، بسته بندی، حمل و نقل، انبارداری و فروش می باشد. افزایش هر یک از این هزینه ها می تواند منجر به افزایش قیمت نایلون و سلفون شود. به عنوان مثال، هزینه های تبلیغات می تواند به طور قابل توجهی بر هزینه های بازاریابی تاثیر بگذارد، به خصوص در مواردی که تولیدکنندگان برای معرفی محصولات جدید یا افزایش سهم بازار خود، اقدام به تبلیغات گسترده می کنند.
کاربرد و ضخامت سلفون
رابطه مستقیمی بین کاربرد سلفون و نایلون و ضخامت مورد نیاز آنها وجود دارد. به عبارت دیگر، نوع محصولی که بستهبندی میشود و شرایط نگهداری آن، تعیینکننده ضخامت سلفون مورد استفاده است. برای مثال، بستهبندی اقلام سنگینوزن یا محصولاتی که نیاز به محافظت بیشتری در برابر پارگی و آسیب دارند، مستلزم استفاده از سلفون و نایلون ضخیمتر است. افزایش ضخامت نایلون و سلفون به معنای استفاده بیشتر از مواد اولیه و بالطبع افزایش هزینه تولید است. بنابراین، انتخاب ضخامت مناسب بر اساس نیاز محصول، بهینهترین روش برای کنترل هزینهها محسوب میشود.
حجم تولید و سفارش
یکی از اصول بنیادین در تولید انبوه، بهرهمندی از صرفهجویی ناشی از مقیاس (Economies of Scale) است. در تولید سلفون و نایلون بستهبندی نیز، با افزایش حجم سفارش، هزینههای ثابت تولید (مانند هزینههای استهلاک ماشینآلات و نیروی کار) بر تعداد بیشتری از محصولات تقسیم شده و در نتیجه، قیمت تمامشده برای هر واحد کاهش مییابد. بنابراین، سفارشات با حجم بالا معمولاً با قیمت مناسبتری نسبت به سفارشات کوچکتر عرضه میشوند.
گردآوری: بخش بازار بیتوته