این زنگ خطر نیست، خود خطر است؛ نمرات نگران کننده امتحانات نهایی

 این زنگ خطر نیست، خود خطر است؛ نمرات نگران کننده امتحانات نهایی
  مشاور وزیر آموزش‌وپرورش به برخی آمارهای نگران‌کننده اشاره و اظهار کرد: در آزمون‌های نهایی نمرات دانش آموزان بین ۸ تا ۱۰ و میانگین کشوری در همین حدود است. این فقط زنگ خطر نیست، بلکه خود خطر است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اعلام میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی گفت: این زنگ خطر نیست، خود خطر است!
به گزارش ایسنا، مهدی نویدادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی فعالان و جهادگران عرصه آموزش در مناطق محروم با بیان اینکه امروز بیش از یک‌سوم مدارس کشور به همت خیرین ساخته شده است، گفت: در غیر این صورت ما همچنان با مدارس چندنوبته دست و پنجه نرم می‌کردیم.

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین برای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش اکنون با چالش جدی کیفیت آموزشی و عدالت در دسترسی به آموزش مواجه است، پیشنهاد کرد: همان‌گونه که مشکل فیزیکی مدارس با مشارکت مردم حل شد، می‌توان از ظرفیت خیرین برای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی نیز بهره گرفت.
وی با اشاره به تجربیات ۳ دهه اخیر در حوزه مدرسه‌سازی اظهار کرد: حدود ۳۰ سال پیش در همین ساختمان و مجموعه سازمان نوسازی، بحثی مطرح شد که با توجه به نیاز فزاینده آموزش و پرورش به فضای فیزیکی و رشد جمعیت دانش‌آموزی، چگونه می‌توان با منابع محدود این نیاز را پاسخ داد.

ساخت بیش از یک‌سوم مدارس کشور با مشارکت خیرین

نوید ادهم با بیان اینکه نتیجه آن جلسات این شد که جریانی تحت عنوان خیرین مدرسه‌ساز پایه‌گذاری شد تا با مشارکت مردم مشکل فضای فیزیکی آموزش و پرورش حل شود ادامه داد: خوشبختانه مردم نیز با تمام توان لبیک گفتند و امروز بیش از یک‌سوم مدارس کشور با مشارکت خیرین ساخته شده‌اند.
وی با بیان اینکه اگر این مشارکت نبود، قطعا امروز با کلاس‌های چندنوبته و حتی ۴ یا ۶ نوبته روبه‌رو بودیم عنوان کرد: تجربه گذشته نشان داد که مشارکت مردمی می‌تواند گره‌گشای آموزش‌وپرورش باشد.

این زنگ خطر نیست، خود خطر است!

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش به موضوع کیفیت آموزشی اشاره کرد و گفت: اکنون با پدیده تلخ دیگری مواجه هستیم؛ وجود مدرسه، مدیر و دانش‌آموز، اما نبود کیفیت. علی‌رغم تمام تلاش‌ها و زحمات معلمان و مدیران، خروجی سیستم آن چیزی نیست که انتظار می‌رود.
وی به برخی آمارهای نگران‌کننده اشاره و اظهار کرد: در آزمون‌های نهایی نمرات دانش آموزان بین ۸ تا ۱۰ و میانگین کشوری در همین حدود است. این فقط زنگ خطر نیست، بلکه خود خطر است.

۴۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی خواندن و نوشتن بلد نیستند!

نویدادهم با بیان اینکه در آزمون بین‌المللی تیمز و پرلز حدود ۴۰ درصد از دانش‌آموزان ابتدایی مهارت‌های پایه‌ای خواندن و نوشتن را به حد استاندارد ندارند، با اشاره به وضعیت ریاضی دانش‌آموزان گفت: سال گذشته نمره ریاضی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون دانشگاه صنعتی شریف حدود ۶ یا ۷ بود که در رسانه‌ها نیز بازتاب وسیعی داشت.
 

 منبع خبر

قیمت روز طلا، سکه و ارز

جدیدترین ها