به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مسعود لطفی» امروز (دوشنبه) در نشست رتبه بندی، اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار داشت: بعضی از موسسه ها با تبلیغات واهی از کسب و کارها دعوت می کنند که در قبال دریافت پول به آنها تندیس اهدا کنند و بعضی از مسئولان بدون اطلاع از فرایند ارزیابی در این مراسم ها حضور مییابند. این در حالی است که اینگونه تندیس فروشی ها، اعتماد عمومی را در کالا و خدمات عمومی از بین میبرد.
وی افزود: رتبه بندی از جنس حمایت از کسب و کار است و به توسعه تولید کمک می کند، در دنیا و در کشور ما در حوزه برندسازی، مدل های علمی و دقیقی طراحی شده است که به کسب و کارها کمک می کند تا تولیدکنندگان و صنعتگران کالاهای خود را به مردم عرضه کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به حمایت از کسب و کارها با برندسازی، گفت: این سازمان در قانون رفع موانع تولید در موضوع برند تکالیفی را بر عهده دارد که در همین راستا کمیسیون ملی برند زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است که به موضوع شاخص ها و ارزیابی برندها می پردازد.
وی ادامهداد: یکی از اقداماتی که در کمیسیون ملی برند انجام شده بحث ساماندهی امور برندهاست که این موضوع در دولت چهاردهم نیز پیگیری می شود.
>>شاخصهای ارزیابی برای برندسازی تهیه شده است
در ادامه این نشست، «امیرحسین اسدی» مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروزه تفکر تولیدگرا اصالت را به تولید می دهد، همچنین تفکر بازار گرا به موضوع بازاریابی بر اساس نیاز مشتری اصالت می بخشد؛ در این نوع تفکر طراحی و مالکیت معنوی و برندسازی در مرحله بالاتری قرار می گیرد.
وی با اشاره به وظایف کمیسیون ملی برند، گفت: این کمیسیون زیر نظر وزارت صمت با حضور دستگاه های مختلف و بخش خصوصی تشکیل شده است و آیین نامه های مربوطه تهیه شده است.
اسدی افزود: حدود یکهزار موسسه فرهنگی و غیرفرهنگی کار رتبه بندی را انجام می دهد که بعضی از شاخص ها درست نیست؛ از این رو باید رتبه بندی و برندسازی ساماندهی شود.
وی تاکید کرد: هر رویدادی که در حوزه انتخاب برتر یا معرفی برترین برندها باشد، باید شاخص های انتخاب توسط این سازمان مورد ارزیابی قرار بگیرد و کد تایید دریافت کند.