یکشنبه، 25 خرداد، 1404

افزایش هزینه ساخت مترو/ راهکارهای جدید برای تامین بودجه باید تعریف شود

>>به گزارش ایرنا، نعمت‌اله فرزان‌پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرایی خط ۱۰ مترو گفت: اگر به هر دلیلی امکان استفاده از منابع مالی متعارف فراهم نشود ما تلاش خواهیم کرد در مرحله اول تسویه‌ حساب‌ها را با بانک مرکزی انجام دهیم.

به گفته وی، اکنون دولت توان پوشش ۵۰ درصد هزینه‌های پروژه را ندارد و ما باید راهکارهای جایگزینی برای تامین مالی این پروژه‌ها پیدا کنیم.

سرپرست شرکت مترو در خصوص توسعه خط ۱۰ مترو نیز اظهار کرد: تا به امروز ۳۵ ایستگاه برای خط ۱۰ پیش‌بینی شده که ممکن است این تعداد در ادامه کم یا زیاد شود.

وی با اشاره به اهمیت احداث خط ۱۰ مترو افزود: با راه اندازی این خط بار ترافیکی در بزرگراه‌های همت و حکیم کاهش پیدا می‌کند و امکان جابجایی مسافران از طریق خط پنج مهیا و همچنین با احداث این خط می‌توانیم بخش زیادی از این مسافران را به خطوط ۶ و ۷ منتقل کنیم و عملا شبکه حمل‌ ونقل ریلی را گسترده‌تر کنیم.

فرزان‌ پور تاکید کرد: در حال حاضر در بخش تجهیزات همکاران مشغول انجام کارهای بسیار سنگین و تخصصی هستند که در این مرحله ۳۸ کیلومتر مسیر طراحی و آماده‌سازی شده و نزدیک به ۱۶ کیلومتر دیگر نیز باید به آن اضافه شود.

وی یادآور شد: ۱۶ کیلومتر دیگر نیز در برنامه اجرایی ما قرار دارد تا بتوانیم مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم که عملیات اجرایی به‌زودی در این بخش‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش >>ایرنا، هم اکنون ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است.

برای بررسی اخبار استان‌ها در خوشه خبر کلیک کنید

2 هفته پیش

دسته‌بندی‌ها