صدراله بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار >>ایرنا اظهار کرد: این پروژه با مساحت ۴۵ هکتار و سرمایهگذاری بیش از ۱.۳ همت با هدف افزایش ظرفیت باربری باراندازها و بهبود عملکرد آنها در زمان بهرهبرداری آغاز شده است.
وی افزود: اهداف اصلی این پروژه شامل استفاده بهینه از تمام ظرفیت باراندازها، ارتقای سطح کیفیت بهرهبرداری و دفع آبهای سطحی با پروفیل کردن و شیببندی مناسب باراندازهای گراولی و آسفالتی است.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: تاکنون عملیات تجهیز کارگاه آغاز شده و ورود مصالح مورد نیاز جهت شروع عملیات اجرایی صورت گرفته است. همچنین عملیات خاکبرداری بارانداز گراولی A۲ در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در این پروژه از الیاف ماکرو و میکروسنتیک در رویه بتن سطح محوطههای باراندازهای آسفالتی و گراولی استفاده میشود و تثبیت بستر با استفاده از خاک و آهک انجام خواهد شد.
بهرامی گفت: تأمین انشعاب آب و برق کارگاه مطابق نقشههای GIS و وضعیت موجود انجام شده و عملیات اجرایی با هدف بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای بندری ادامه دارد.
وی تأکید کرد: این پروژه نقش مهمی در تقویت زیرساختهای بندری و افزایش کارایی عملیات بارگیری و تخلیه کالا در بندر امام خمینی(ره) خواهد داشت.
>>به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی اکنون به عنوان یکی از مهمترین قطبهای حمل و نقل منطقهای به ایفای نقش میپردازد.
این منطقه شامل ۴۰ اسکله فعال باعث شده بزرگترین بندر فعال ایران باشد و سالانه ۷۰ میلیون تن کالا را پذیرش میکند. این منطقه پس از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بزرگترین منطقه تجاری ایران است.